دفاع آمریکا از جابجایی پرسنل نظامی در آفریقا با هدف حضور نظامی کمتر خبر داد

کدخبر: ۳۲۵۰۱۲
اقتصاد نیوز: سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا از اعزام بخشی از "تیپ اول کمک نیروی امنیتی" ارتش به آفریقا در هفته‌های آتی خبر داد و "تقاضا برای حضور تیم‌های رزمی تیپ را برای انجام عملیات‌های کمک به نیروهای امنیتی در آنجا کاهش داد."

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ روزنامه نیویورک تایمز پیشتر در دسامبر گزارش داد که مارک اسپر در حال بررسی کاهش زیاد نیروهای آمریکایی از غرب آفریقاست تا نیروها و تمرکز را به سمت مبارزه بهتر با تخاصم روسیه و چین معطوف کند.

این گروه شامل چند صد تن از نیروهای آمریکایی مستقر در سومالی، نیجر، چاد و مالی است که در آنجا برای آموزش و کمک به نیروهای امنیتی برای مهار گروه‌های افراطی از جمله بوکوحرام و گروه‌های وفادار به داعش و القاعده حضور دارند. ایالات متحده همچنین به پشتیبانی از نیروهای فرانسوی در این قاره کمک می‌کند.

با این حال، قانونگذاران آمریکایی ماه ژانویه از ایده کاهش نیروها به علت نگرانی از رشد گروه‌های تروریست و افراطی ابراز نگرانی کردند.

اما سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: وزیر دفاع در چارچوب بازنگری جامع نیروهای نظامی، برنامه‌ها و فعالیت‌ها برای تضمین تطابق اولویت‌های استراتژی امنیت ملی عمل کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید