اسکوچیچ : تیم ملی در مسیر درستی قرار ندارد !

کدخبر: ۳۲۵۲۷۶
اقتصاد نیوز:سرمربی تیم ملی فوتبال ایران چند روز پس از انتخاب به این عنوان نخستین نشست خبری خود را برگزار و به سوالات مطرح شده در مورد دلایل و نحوه حضورش در این تیم پاسخ داد.
اسکوچیچ : تیم ملی در مسیر درستی قرار ندارد !

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، دراگان اسکوچیچ روز پنجشنبه ۱۷ بهمن به صورت رسمی از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان سرمربی جدید تیم ملی به جای مارک ویلموتس معرفی شد. نشست خبری و معارفه اسکوچیچ امروز شنبه در هتل آکادمی فوتبال برگزار شد و سرمربی جدید تیم ملی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

متن صحبت‌ها و سوال و جواب سرمربی تیم ملی در این خبر کامل می‌شود...

تبریک روز مادر

اسکوچیچ در ابتدای این نشست خبری گفت: روز مادر را به همه بانوان تبریک می گویم چون بدون حضور مادران ما در این سالن نبودیم. ابتدا درباره برنامه آماده سازی تیم ملی صحبت می‌کنم.

احساس می‌کنم یک مربی ایران هستم

وی گفت: انتخاب بنده به عنوان سرمربی تیم ملی ایران افتخار بزرگی است. احساس می‌کنم یک مربی ایرانی بعد از ۵ سال حضور در عرصه باشگاهی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شود و این مسئولیتم را سنگین می‌کند.

تیم ملی در مسیر درستی نیست

اسکوچیچ تاکید کرد: تیم ملی در بازی‌های انتخابی جام جهانی در مسیر درستی قرار نگرفته است ولی بنده اینجا هستم تا با تمام انرژی مثبت و دانش و تجربه‌ای که به کار می‌گیرم برای موفقیت تیم ملی تصمیم بگیرم.

بازی به بازی برد می‌خواهیم

سرمربی تیم ملی یادآور شد: دوست دارم به صورت شفاف درباره اهدافم صحبت کنم. بعد از اظهاراتی که در رسانه‌های ایران مطرح شده است باید بگویم می‌خواهیم مسابقات را بازی به بازی با برد پشت سر بگذاریم که در نهایت منجر به صعودمان به جام جهانی می‌شود.

تعامل سازنده با باشگاه‌ها

وی ادامه داد: در رابطه با باشگاه‌هایی که خواهم داشت، با آغوش باز به پیشنهاد مربیان لیگ برتری گوش می‌دهم. تعامل سازنده ای با باشگاه‌ها خواهم داشت. هر موردی که باشگاه‌ها نیاز داشته باشند و پیشنهاد بدهند ۲۴ ساعته در خدمت آنها خواهم بود.

بازیکنان ایرانی را درک می‌کنم

اسکوچیچ افزود: یکی از فوایدی که حضور بنده در تیم ملی دارد این است که با فوتبال باشگاهی ایران آشنا هستم و بعد از پنج سال حضور در ایران، ذهنیت بازیکنان ایرانی را درک می‌کنم. قطعاً این موضوع می‌تواند یک نکته مثبت باشد. من کارم را شروع کرده ام و اولین مرحله به پایان رسیده است. مرحله اول تجزیه و تحلیل مسابقات تیم ملی و زیر نظر داشتن باشگاه‌هایی که ملی پوشان در آن حضور دارند، بوده است. عملکرد بازیکنان را بررسی کرده ام. همچنین بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را.

تمرکز روی بازی‌های پیش رو

وی اظهار کرد: تمام نکات مثبت و منفی تیم ملی را در نمایش‌های قبلی استخراج کرده ایم و باید تمرکز بیشتری روی بازی‌های پیش رو انجام بدهیم؛ روی بازیکنانی که در تیم‌های بین المللی توپ می‌زنند. از همینجا پیامی را به بازیکنان ایران می‌دهم و آن این است که همه شانس مساوی برای حضور در تیم ملی دارند و دعوتشان بستگی به عملکردشان دارد.

نمی‌توانم همه بازی‌ها را ببینم

سرمربی تیم ملی ایران اظهار کرد: طی چند روز آینده برنامه ما به این شکل خواهد بود. تمرکزمان روی لژیونرها است. باتوجه به پراکندگی لیگ‌هایی که ایرانی‌ها در آن هستند برایم میسر نیست که بازی همه را از نزدیک تماشا کنم ولی تا جایی که امکان داشته باشد تلاش می‌کنم حتماً از طریق تماس تلفنی با آنها ارتباط بگیرم. با آنها صحبت و سعی می‌کنم انرژی مثبتم را به بازیکنان منتقل کنم.

انتظار تغییر بزرگ نداشته باشید

اسکوچیچ گفت: بررسی ما ادامه خواهد داشت تا به مرحله بعد برسیم. باتوجه به زمان باقی مانده تا بازی بعدی تیم ملی نباید انتظار تغییر بزرگ داشته باشیم ولی رفته رفته تزریق افکار و شخصیتم را شاهد خواهید بود.

نیازمند ارتباط نزدیک هستیم

وی ادامه داد: قبل از اینکه به مرحله انتخاب بازیکن برسیم مدل بازی تیم را انتخاب خواهیم کرد. به طور کلی باید بگویم ساماندهی تیم را زیر نظر خواهیم داشت و سپس یک تیم ملی توانا و پویا را شاهد خواهیم بود. در مورد ارتباط با باشگاه‌ها باید بیشتر توضیح بدهم. شاید از یک بازیکن در باشگاه خواسته‌های متفاوتی نسبت به تیم ملی باشد. این نیازمند ارتباطی پایدار بین کادر فنی تیم ملی و مربی باشگاهی است.. نمی‌خواهم درباره ارتباط تیم ملی با باشگاه‌ها در زمان کی روش صحبت کنم ولی آنچه که می گویم این است که باید بازیکنی که من انتخاب می‌کنم، مربی باشگاهی بداند از او چه می‌خواهم و من هم این را متوجه بشوم. همچنین ارتباطات اروپایی بسیار گسترده ای برای لژیونرهای ایرانی دارم. خیلی از مربیان لژیونرهای ایرانی، دوستان من هستند.

بعد از اظهارات ابتدایی اسکوچیچ، خبرنگاران برای سوال از سرمربی تیم ملی پشت تریبون قرار گرفتند. خبرنگاری از اسکوچیچ پرسید که چقدر امیدوار است تیم ملی ایران مجدداً به دوران اقتدار زمان کارلوس کی روش برگردد و به جام جهانی صعود کند.

از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم

اسکوچیچ گفت: همه اینجا هستیم تا حمایت از تیم ملی را نشان بدهیم. با القای جو مثبتی که در تیم ملی داریم کار را پیش می بریم. با شناختی که از فوتبال ایران داریم برنامه‌ها را اجرایی می‌کنیم. از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم. امیدوارم بازیکنان هم پیام مرا گوش بدهند. آنها را تشویق می‌کنم تا دست به دست هم بدهیم تا فصل جدیدی را از نتیجه گیری رقم بزنیم البته برای کسب این موفقیت نیاز به تمام جامعه فوتبال نظیر شما رسانه‌ها داریم.

با لژیونرها در ارتباط نزدیک هستم

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌هایش برای مدیریت لژیونرها و همچنین دستیارانش در تیم ملی گفت: مدیریت بازیکنان لژیونر بخشی از شخصیت بنده است تا انگیزه بازیکنان را بالا ببرم. بازیکنان آنقدر حرفه ای هستند که بدانند این افتخار بزرگی است. از نزدیک با لژیونرها در ارتباط خواهم بود.

در حال بررسی گزینه‌های دستیاری هستم

وی درباره دستیارانش در تیم ملی تصریح کرد: این روزها درگیر مذاکرات گوناگون برای انتخاب دستیاران هستیم. قطعاً از دانش و تجربه در این کادر استفاده می‌شود. کاری که می‌کنیم ادامه راهی است که رفته ایم. درچند روز آینده مشخص می‌شود چه کسانی به تیم ملی اضافه می‌شوند. در کرواسی یک ضرب المثل داریم که معادل فارسی آن این می‌شود که هر سری یک عقلی دارد. باید مشورت کنیم.

نمی‌توانم در مورد اتفاقات پشت صحنه صحبت کنم

سرمربی تیم ملی درباره نقش افراد غیر فوتبالی در انتخابش به عنوان سرمربی ایران تاکید کرد: نمی‌توانم راجع به اتفاقات پشت صحنه اظهارنظر کنم. فدراسیون باید بگویم. شناخت من از فوتبال ایران عاملی بود که فدراسیون مرا انتخاب کرد.

انتخابم خبرساز شد!

اسکوچیچ درباره اینکه پنجمین مربی کروات فوتبال ایران است و اینکه آیا مشورتی با دیگر مربیان خارجی ایران برای حضور در تیم ملی داشته است؟ گفت: من مفتخر هستم که ارتباط تنگاتنگی بین ایران و کرواسی وجود دارد. چند روز پیش خدمت سفیر کرواسی در ایران بودم و این را به او هم گفتم. افتخار می‌کنم به عنوان یک مربی کروات دیگر در تیم ملی ایران هستم. قبل از اینکه بنده انتخاب شوم صحبتی با مربیان هموطنم نداشتم ولی برانکو ایوانکوویچ اولین نفری بود که بعد از انتشار خبر، به من تبریک گفت. همچنین بلاژوویچ هم درباره من در رسانه‌ها صحبت کرد ولی شخصاً با ایشان صحبتی نداشتم. خبر انتصاب بنده به عنوان سرمربی تیم ملی بسیار خبرساز بود چرا که برای اکثر رسانه‌های کروات هم مهم است که هموطنشان سرمربی تیم ملی دیگری شده است.

اردوهای تیم ملی در ایتالیا و اسپانیا

سرمربی تیم ملی درباره مشکلات مالی و اینکه آیا توانایی برگزاری بازی‌های تدارکاتی باتوجه به ارتباط هایتان دارید؟ گفت: تقویم بازی‌های من مشخص است. همانطور که گفتم ارتباطات بسیار خوبی دارم که بیشتر آنها در ایتالیا و اسپانیا است. امیدوارم بتوانیم از این موضوعاتی که گفتید سود ببریم. فدراسیون فوتبال از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

بیماری ام معالجه شد!

اسکوچیچ در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره جدایی اش از صنعت نفت و اینکه گفته بود به خاطر مشکلات خانوادگی و بیماری از این تیم جدا می‌شود، اظهار کرد: درباره بیماری باید بگویم مدام در رسانه‌ها می‌خوانم که مشکل قلبی دارم. از طریق رسانه‌ها متوجه شدم مشکل قلبی دارم! من مشکل آلرژی به هوا داشتم که در آبادان بیشتر بود. خوشبختانه درمان و معالجه شد!

از حضور در تیم ملی خبر نداشتم

وی افزود: وقتی بنده صنعت نفت را ترک کردم اطلاعی از حضور در تیم ملی نداشتم. حتی این بحث از طرف مدیرعامل باشگاه صنعت نفت مطرح شد و مرا تشویق کردند حالا که با نفت آبادان قرارداد ندارم به تیم ملی بروم. پنج، شش باشگاه مهم با من تماس گرفتند ولی طبق تعهد اخلاقی به صنعت نفت قول داده بودم که به تیم دیگری نروم ولی تیم ملی ایران قطعاً موضوعی متفاوت است. باعث افتخارم خواهد بود که می‌توانم در تیم ملی خدمت کنم.

دفاع از کارنامه اش

سرمربی تیم ملی همچنین درباره اینکه گفته می‌شود وزن او از وزن تیم ملی ایران کمتر است و با مربیان سابق تیم ملی فوتبال ایران مقایسه می‌شود، گفت: تحصیلات بنده مرتبط با کاری است که انجام می‌دهم. مسابقات بزرگی مربی بوده ام. در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته ام. دانش و تجربه ام به من کمک می‌کند. در چهار کشور به فینال رسیدم که اینها تجارب ارزشمندی است. من در ایران مربی تیم‌هایی بودم که شاید بازیکنان صاحب‌نام نداشتند ولی الان بهترین‌های ایران را در اختیار دارم تا آن مدلی که مدنظرم است را در زمین پیاده کنند.

خودم را با بقیه مقایسه نمی‌کنم

سرمربی تیم ملی در پاسخ گفت: به همه نظرات احترام می‌گذارم. خودم را با سایر مربیان مقایسه نمی‌کنم بلکه با گذشته خودم مقایسه می‌کنم و می گویم دراگان قبلاً چطور بوده و الان چطور است. همه صحبت‌ها را با آغوش باز پذیرا هستم. حتی با افراد منتقد با احترام برخورد می‌کنم. فکر می‌کنم جمعی که قرار است من در آن فعالیت کنم، خیلی مهم است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید