کدام مواد غذایی به پیشگیری و مقابله با کرونا کمک می‌کند؟

کدخبر: ۳۲۶۷۱۶
اقتصاد نیوز: متخصص تغذیه گفت: تقویت سیستم ایمنی بدن از راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا و مقاومت در برابر آن است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ مرتضی صفوی  در رابطه با ویروس کرونا، اظهار کرد: تقویت سیستم ایمنی بدن از راه‌های پیشگیری از کروناویروس و مقاومت در برابر آن است.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم آنتی‌اکسیدان‌ها در تقویت سیستم ایمنی بدن، افزود: آنتی‌اکسیدان‌ها مانند ویتامین C نقش بسیار مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. این مواد در مرکبات مانند لیمو ترش، پرتقال، لیموشیرین، نارنگی و گریپ‌فروت وجود دارد. مردم می‌توانند لیموترش را هنگام صرف صبحانه بر روی لقمه غذایی خود بریزند و آن را مصرف کنند.

این متخصص تصریح کرد: مصرف سبزیجات نارنجی زنگ مانند کدو حلوایی و هویج توصیه می‌شود. افراد باید روزانه یک عدد تخم‌مرغ کامل یا دو سفیده تخم‌مرغ نیز مصرف کنند ولی کسانی‌که دچار کلسترول بالا هستند نباید زرده تخم‌مرغ را مصرف کنند.

صفوی با تأکید بر مصرف ادویه‌هایی مانند زردچوبه و زعفران، ادامه داد: جوانه‌هایی مانند شبدر و ماش نیز باید مصرف شود و مردم می‌توانند در طول روز از گردو به عنوان یک ماده مؤثر نیز استفاده کنند.

متخصص تغذیه با اشاره به اینکه روزانه باید یک پیاز خام دارای رنگ بنفش (پیاز قرمز) همراه با ناهار و شام مصرف شود، اظهار کرد: استفاده از خانواده کلم‌ها نیز بسیار مفید است.

وی با تأکید بر پرهیز از مصرف غذاهای کنسروی به دلیل داشتن افزودنی‌ها و پرنمک بودن آن و عدم مصرف سوسیس و کالباس، افزود: خوردن عدسی و خوراک لوبیا برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

این متخصص با اشاره به اینکه پرتقال سرخ به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان بیشتر، باید مصرف شود، تصریح کرد: استفاده از روغن زیتون، کنجد، ارده، شکلات تلخ، از جمله مواد غذایی مؤثر در پیشگیری از ابتلا به ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا است.

متخصص تغذیه با اشاره به ضرورت توجه به کم‌خونی‌ها در برخی افراد و آسیب‌پذیر بودن آن‌ها، ادامه داد: مردم باید شیرینی‌های مختلف مانند آب‌نبات، نقل و غیره را کمتر مصرف کنند؛ ضمن اینکه میوه «به» نیز به‌عنوان یک میوه بسیار مفید باید مورد استفاده قرار گیرد.

صفوی خاطرنشان کرد: در مجموع سالمندان، خانم‌های باردار، نوزادان و کودکان باید توجه بیشتری به مصرف مواد غذایی خود داشته باشند.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید