نافرمانی اراذل و اوباش از مقررات قرنطینه خانگی در انگلیس+عکس

کدخبر: ۳۳۰۴۵۶
اقتصادنیوز: کمتر از یک ساعت پس از اعلام وضعیت اضطراری و اعمال مقررات منع رفت و آمد توسط نخست وزیر انگلیس، گروهی از اراذل و اوباش دو دستگاه خودروی ون متعلق به یک فروشگاه خرده فروشی در جنوب غرب این کشور را به آتش کشیدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا پلیس منطقه ایون و سامرست، اراذل و اوباش حوالی ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه شامگاه دیشب (دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹) دو خودروی حمل بار فروشگاه ایسلند را به آتش کشیدند.

VqQJ22qEcNPJ

مارک روناکرس از افسران عالی‌رتبه پلیس منطقه در این زمینه گفت، ماموران پلیس برای اعمال مقررات منع رفت و آمد در سطح شهر در حال گشت زنی بودند که این حادثه رخ داد.

وی افزود: ما معتقدیم که گروهی از نوجوانان در این اقدام دست داشته و پیام من به آنها و والدین‌شان این است که در خانه بمانید و جان مردم را نجات دهید.

یک سخنگوی فروشگاه ایسلند نیز با ابراز ناخرسندی از این رویداد عنوان کرد که ون‌های حادثه دیده جایگزین خواهد شد. وی با اشاره به شرایط اضطراری کشور یادآور شد که تمام خودروها با ظرفیت کامل در حال خدمات رسانی هستند اما اینکه فرد یا افرادی زمانی دست به این اقدام بزنند که خودروها بیشتر از هر زمان دیگر برای انتقال مواد خوراکی به افراد آسیب‌پذیر جامعه مورد نیاز هستند تکان دهنده است.

نخست وزیر انگلیس دیشب (دوشنبه) با اعلام وضعیت اضطراری از مردم این کشور خواست برای مقابله با کرونا از خانه بیرون نروند. او گفت؛ تمام فروشگاه‌ها به غیر از عرضه کنندگان کالاهای ضروری مانند خوراکی و دارویی بلافاصله تعطیل می‌شوند، ملاقات با دوستان ممنوع و تنها یک شکل از ورزش در روز در فضای آزاد مجاز است.

بوریس جانسون هشدار داد اگر مردم از دستورالعمل‌های دولت پیروی نکنند، پلیس اختیار ویژه‌ای خواهد داشت تا مطابق با قانون عمل کرده و متخلفان را جریمه و گردهمایی‌ها را متفرق کند.

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری امروز (سه شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹) اعلام کرد که پلیس افراد متخلف را ۳۰ پوند جریمه خواهد کرد. او با این حال افزود که سطح مجازات‌ها تا دو روز دیگر تجدید نظر شده و اگر لازم باشد بر شدت آن افزوده خواهد شد.

شورای ملی رئیسان پلیس انگلیس با صدور بیانیه‌ای هشدار داده که بحران کرونا ممکن است پیامدهای اجتماعی بدی را به‌ همراه داشته باشد. این بیانیه می‌افزاید که پلیس باید اختیارات و منابع ضروری را در اختیار داشته باشد تا با برخی افراد فرصت طلب برخورد کند.

اراذل انگلیسی در روزهای گذشته به ویژه پس از دستور نخست وزیر برای تعطیلی مدارس در راستای مقابله با ویروس کرونا، مشکلات عدیده‌ای را در سطح جامعه ایجاد کرده‌اند. 

گاردین در گزارشی نوشت: شماری از تبهکاران با شناسایی منازل افراد مسن به آنها پیشنهاد خرید مواد غذایی کرده‌ اما پس از دریافت هزینه پا به فرار گذاشته‌اند. همچنین در حالی که دولت بر حفظ فاصله ایمنی میان افراد برای جلوگیری از میزان شیوع کرونا تاکید دارد، برخی افراد فرصت طلب مزاحمت‌هایی را برای مردم ایجاد کرده‌اند.

در همین پیوند، شنبه گذشته گزارش شد که سارقان با شکستن در ورودی بیمارستانی در جنوب منچستر، کپسول‌های اکسیژن را سرقت‌ کردند. یکشنبه گذشته نیز برنامه مانور نیروهای امدادگر در شهر رمزگیت، به علت اینکه اراذل لاستیک آمبولانس‌ها را سوراخ کرده بودند لغو شد. عصر همان روز پلیس منطقه وست یورکشایر گزارش داد که گروهی از اراذل آب دهان خود را روی زمین انداخته و به صورت ماموران پلیس سرفه می‌کنند.

پنجشنبه گذشته نیز سارقان به یک انبار مواد خوراکی در شهر ناتینگلی حمله کرده و اجناسی را سرقت کردند.

این تحولات یادآور روزهای اول شورش‌های سال ۲۰۱۱ انگلیس است که در آن مجموعه‌ای از آشوب، غارت، سرقت، تعرض و ناآرامی‌های اعتراض‌آمیز و خشونت‌بار از تاریخ ۶ اوت ۲۰۱۱ در شهر تاتنهام واقع در شمال لندن آغاز شد و به تدریج با سرایت به سایر شهرها تا ۱۰ اوت ادامه پیدا کرد. در جریان این حوادث ۵ نفر کشته و ۱۶ غیر نظامی و ۱۸۶ نظامی مجروح شدند. 

نخست وزیر انگلیس دست کم برای سه هفته دستور قرنطینه صادر کرده و پلیس را مسئول نظارت بر حسن اجرای این قوانین گذاشته است. با این حال به نظر می‌رسد که معضل برخورد با اراذل در طول این مدت زحمت بیشتری را برای نیروهای پلیس به ارمغان آورد.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید