بانک ها مالک شرکت بویینگ شدند !

کدخبر: ۳۳۵۷۳۶
​اقتصاد نیوز:بوئینگ با فروش ۲۵ میلیارد دلار اوراق قرضه کمبود نقدینگی خود را جبران کرده اما حالا از نظر برخی کارشناسان عملا متعلق به بانک‌ها است.
بانک ها مالک شرکت بویینگ شدند !

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دیجیاتو، هرچند بوئینگ جزو شرکت های مجاز به دریافت کمک مالی ۱۷ میلیارد دلاری دولت آمریکا بود اما کمپانی تصمیم گرفت به جای دریافت این کمک و باز کردن پای مسئولان دولتی به شرکت، کمبود نقدینگی را از طریق اوراق قرضه جبران کند. این کمپانی ابتدا قصد فروش ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار اوراق قرضه را داشت اما با استقبال بالا این میزان به ۲۵ میلیارد دلار رسید.

فروش این اوراق برغم برخی مزایا، هزینه‌های سنگینی را نیز به شرکت تحمیل می کند. «Robert Stallard»، تحلیلگر «Vertical Research Partners» پیش بینی کرده که با نرخ بهره ۵ درصدی، سالیانه حدود ۱.۲ میلیارد دلار به هزینه‌های بهره این شرکت اضافه خواهد شد و در واقع از نظر وی «می‌توان گفت بوئینگ حالا متعلق به بانک‌ها است.»

با این حساب کل بار بدهی این شرکت بالغ بر ۵۴ میلیارد دلار خواهد بود که ۲۲ برابر از پیش بینی مالی آنها بیشتر است و کاهش آن به سطحی منطقی به سال ها زمان نیاز دارد. این خبر بد به معنی عدم پرداخت سودهایی است که بوئینگ در دو دهه گذشته سهامداران را به آن عادت داده بود.

بخش عمده ای از بحران‌های کنونی این شرکت ناشی از شیوع کرونا است که عملا صنایع هوایی را زمین‌گیر کرده است. این شرکت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ متحمل زیان ۶۴۱ میلیون دلاری شده بود و درآمد آنها طی مدت مذکور ۱۶.۹ میلیارد دلار عنوان شد که ۲۶ درصد از سال گذشته کمتر بود. این افت قابل توجه بوئینگ را ناگزیر به تعدیل ۱۶ هزار نفر از پرسنل کرد که برابر با ۱۰ درصد از کل نیروهای شرکت بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید