فرمانده ناجا خبرداد؛

تغییر مهم در زمینه ثبت تصادفات رانندگی

کدخبر: ۳۳۶۷۷۹
اقتصادنیوز: حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی گفت: هم اکنون صدور جریمه و کروکی ها در تصادفات، الکترونیکی شده و کسانی که اتفاقی برایشان رخ می دهد بدون اینکه حضور در مراکز انتظامی داشته باشند می توانند در سامانه "پلیس من" پیام بدهند و با سرعت کار آن ها پیگیری می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا حسین اشتری امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان اصفهان با درود بر ارواح پاک شهدا، به ویژه شهدای دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای عرصه نظم و امنیت، شهدای استان اصفهان و گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی" و درود بر روح ملکوتی امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری گفت : آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مردم ایران در ماه مبارک رمضان را دارم و امیدوارم که در این روز های باقی مانده از این ماه پرفیض و پر برکت و در لیالی قدر حض وافر برده و ان شاء الله توشه ای برای یک سال ما باشد .

فرمانده نیروی انتظامی با تبریک سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) به پیشتاز بودن استان اصفهان در صحنه های حساس انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: استان اصفهان پیش از انقلاب پرچمدار مبارزه با رژیم ستمشاهی بود و اولین شهری بود که در آن حکومت نظامی رخ داد. بعد از انقلاب در بحران هایی که در شرق و غرب کشور داشتیم، رزمندگان اصفهان پیشتاز بودند. در حوادثی که در کردستان رخ داد، عزیزانی از این استان همچون شهید "خرازی"، شهید "کاظمی" و سردار "استکی" به یاری مردم شتافتند و در دفاع مقدس هم یگان های رزم استان پیشتاز بودند و بیش از 23 هزار شهید تقدیم نظام کردند.

عالی ترین مقام نیروی انتظامی گفت : در حوادثی که بعد از دفاع مقدس رخ داد، مردم اصفهان چه در دوران امام (ره) و چه در دوران مقام معظم رهبری، مطیع ولایت بودند و افتخار می کنیم به این مردم شهید پرور، فرهیخته، مجاهد و ولایی و ان شاءالله به برکت این مجاهدت ها شاهد شکوفایی، هم در استان اصفهان و هم در کشور خواهیم بود.

وی سپس به حوادث مختلف سال 98 و اقدامات نیروی انتظامی در مدیریت این حوادث پرداخت و اظهار داشت: در فروردین ماه سال گذشته با حادثه سیل روبرو شدیم که بیش از 23 استان ما را درگیر کرد. اما با حضور مردم، هدایت های مقام معظم رهبری و همت مسئولان و اقدامات جهادی نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی این حادثه بحمدالله مدیریت شد.

فرمانده ناجا ادامه داد: سال گذشته بیش از 6 میلیون تردد در همایش بزرگ پیاده روی اربعین داشتیم و بیش از 3 میلیون زائر از مرزهای کشور به عتبات عالیات با امنیت کامل اعزام شدند. بعد از آن با حادثه شهادت سپهبد شهید حاج "قاسم سلیمانی" مواجه شدیم که واقعاً شهادت وی ضربه بزرگی برای ما بود چرا که یک مجاهد واقعی فی سبیل الله را از دست دادیم.

وی به تشییع با شکوه و 30 میلیونی پیکر حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: این حضور میلیونی مردم نشان دهنده بیعت مجدد آنها با آرمان های امام (ره) و مقام معظم رهبری و میثاق با آرمان های انقلاب بود.

سرداراشتری، با بیان اینکه مجاهدت سردار شهید "حاج قاسم سلیمانی" نه تنها موجب آرامش در ایران اسلامی بلکه باعث امنیت در منطقه و حتی جهان شد و بسیاری از مردم دنیا را متأثر کرد، گفت: شهادت سردار "سلیمانی" یک انسجامی در همه نیروها، احزاب و گروه های جهادی ایجاد کرد و الحمدلله مراسم مربوط به این شهید عزیز هم در امنیت کامل برگزار شد. بعد از آن با حادثه سقوط هواپیما مواجه شدیم که دشمن قصد سوء استفاده از آن را داشت اما به خوبی مدیریت شد.

وی به حوادث آبان ماه اشاره کرد و گفت: تقریباً در اکثر شهرها تجمعات و اعتراضاتی را در پی افزایش قیمت بنزین داشتیم اما با فرمایشات حکیمانه ای که مقام معظم رهبری در جلسه درس خارج فقه خود داشتند ، مردم صف خود را با فتنه گران جدا کردند و تقریباً 90 درصد این اعتراضات کاهش پیدا کرد.

سردار اشتری ادامه داد: بعد از آن هم دهه فجر را داشتیم، یکسری دنبال این بودندکه مردم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت نکنند ، آمریکایی ها هم خیلی فعالیت کردند اما مردم در امنیت کامل با شکوه حضور پیدا کردند. بعد از آن انتخابات را داشتیم که این موضوع هم در امنیت و آرامش کامل انجام شد و مردم آمدند و در سرنوشت خود مشارکت کردند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: چند روز قبل از انتخابات که اعلام شد علائمی از کرونا در کشور مشاهده شده، دشمنان نظام عملیات روانی شدیدی را ایجاد کردند و در فضای مجازی مردم را تحریک کردند که اگر بیرون بروند بیمار می شوند اما از همان روز تمهیدات لازم انجام شد و الحمدلله مردم هم به خوبی آمدند و بدون هیچ گونه مشکلی در انتخابات شرکت کردند.

سردار اشتری به موضوع مدیریت بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در این موضوع مردم و مسئولان به خوبی وارد میدان شدند و مبارزه کردند و کار بزرگی انجام شد، مقام معظم رهبری هم مردم را امیدوار و اعلام کردند که باید با ستاد مقابله با کرونا همکاری داشته باشند.

وی اضافه کرد: از روزی که مقام معظم رهبری فرمودند، نیروهای مسلح باید وارد میدان شوند ما هم در نیروی انتظامی با قدرت وارد صحنه شدیم به طوری که در برخورد با محتکران کار بزرگی انجام شد. در موضوع فضای مجازی که خیلی نگران کننده بود، پلیس فتای ناجا با بیش از یک هزار و 300 تارنما برخورد کرد و حدود 300 نفر را دستگیر و عده ای نیز احضار شدند و این فضا به صورت هوشمندانه مدیریت شد .

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: در بحث ارائه خدمات به بیماران، بیمارستان های ناجا و کارکنان به مردم و بیماران خدمت رسانی کردند و الحمد لله مدیریت شد، ضمن اینکه در فاصله گذاری اجتماعی نیز حدود 3 هزار نقطه ورود و خروج در کل کشور تحت کنترل قرار گرفت.

وی اذعان کرد: کنترل اصناف که کار خیلی سختی بود به خوبی انجام شد و در 12 و 13 فروردین هم واقعاً کار بی سابقه ای با همراهی مردم و همکاری آنان با نیروهای انتظامی انجام گرفت و امروز هم در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه اقدامات گسترده ای صورت گرفت.

نمی دانم چرا یک عده دلشان را خوش کردند و می گویند که آمریکا می تواند به ما کمک کند

سردار اشتری، اظهار داشت: اینکه می بینیم امروز آمریکایی ها با آن قدرتشان در مقابل بیماری کرونا کم آورده اند به خاطر این است که پشتیبانی مردمی ندارند. البته برایشان هم فرقی نمی کند که هرچقدر از مردم جانشان را از دست بدهند و این موضوع روحیه نژاد پرستی آن ها را نیز بیش از پیش نشان می دهد اما در کشور ما در اوج تحریم ها کارهای بزرگی صورت گرفت.

وی افزود: بعضی کشور ها می خواستند به ما ماسک و داروهای مورد نیاز در درمان کرونا را بدهند اما آمریکا جلوی آن ها را گرفت و با این حال نمی دانم چرا یک عده دلشان را خوش کردند و می گویندکه آمریکا می تواند به ما کمک کند.

سردار اشتری با بیان اینکه الحمدلله به جایی رسیدیم که امروز تجهیزات تشخیص بیماری کرونا را صادر هم می کنیم تصریح کرد: مردم ما ولایی و حسینی هستند و با همدلی و مجاهدتی که در بین مردم وجود دارد، مطمئناً به یاری خدا و همت مردم ریشه این ویروس نابود خواهد شد.

وی به نام گذاری شعار جهش تولید برای سال 99، اشاره کرد و افزود: ما در نیروی انتظامی نیز باید در همه حوزه ها جهش ایجاد کنیم و این موضوع را خدمت مقام معظم رهبری مطرح کرده و مورد تایید ایشان و ستاد کل نیروهای مسلح رسیده و ان شاء الله امسال بیشتر از سال گذشته ،بهتر و قوی ترپیش خواهیم رفت و با قدرت ماموریت های خود را انجام می دهیم و ان شاءالله کارهای بزرگی صورت خواهد گرفت.

دربرابر فساد و نا امنی محکم خواهیم ایستاد

فرمانده ناجا گفت: ما در زمینه رونق و جهش تولید، پلیس امنیت اقتصادی را راه اندازی کردیم و امروز پلیس در گمرکات کشور حضور یافته و پرونده های بزرگی نیز در زمینه مقابله با مفاسد اقتصادی تشکیل و با مفسدان اقتصادی و باندهای قاچاق کالا برخورد شده است.

وی با بیان اینکه ناجا تمام قد برای تحقق شعار جهش تولید از تولید کنندگان کشور حمایت می کند گفت: نیروی انتظامی آماده ارتقای امنیت کسانی که می خواهند تولید کنند و کسانی که می خواهند به تولید کمک می کنند است و برابر فساد و نا امنی محکم خواهیم ایستاد.

سردار اشتری با بیان اینکه اکثریت مردم قانونمدار هستند و به قانون احترام می گذارند گفت: باید مردم مورد تکریم و رافت نیروی انتظامی قرار گیرند. ممکن است عده ای تخلف راهنمایی رانندگی داشته باشند که باید با آن ها با رأفت و مهربانی برخورد شود و این موضوع را باید مراکز انتظامی به خصوص کلانتری ها سرلوحه کار قرار دهند.

وی تاکید کرد: اقتدار ما برای کسانی است که قانون گریزند و به حقوق مردم تعدی می کنند. حتماً باید دست کسی که قمه به دست بگیرد قطع شود و کسانی که رعایت نمی کنند، پلیس مقتدرانه باید با آنها برخورد کند و در این خصوص هیچ ملاحظه ای نداریم و هیچ تعارفی با کسی نداریم و هیچ سفارشی را نمی پذیریم.

صدور جریمه و کروکی ها در تصادفات، الکترونیکی شد

فرمانده ناجا به موضوع هوشمندسازی در نیروی انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت: در گزارشی که خدمت مقام معظم رهبری ارائه کردیم گفتیم که حداقل 3 سال لازم است تا هوشمندسازی در پلیس صورت گیرد و ایشان هم فرمودند که این کار خوبی است و ادامه دهید که ان شاء الله در پایان 3 سال گزارش مبسوطی را ارائه خواهیم داد .

وی افزود: هم اکنون صدور جریمه و کروکی ها در تصادفات، الکترونیکی شده و کسانی که اتفاقی برایشان رخ می دهد بدون اینکه حضور در مراکز انتظامی داشته باشند می توانند در سامانه "پلیس من" پیام بدهند و با سرعت کار آن ها پیگیری می شود.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: لازم می دانم از زحمات خالصانه، مجاهدانه و انقلابی سردار "معصوم بیگی" که انصافاً فرماندهی هوشمند، فکور، با برنامه، مقتدر، اهل تعامل و با فکر بودند و هستند تقدیر کنم. در این مدت 3 سالی که مسئولیت فرماندهی انتظامی استان اصفهان را بر عهده داشتند کارهای بزرگی انجام دادند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه برای انتخاب فرماندهان انتظامی فرآیندی داریم که طی می شود گفت: در این زمینه بررسی هایی را انجام دادیم تا فردی را انتخاب کنیم که بتواند این کار را انجام دهد، بنابر این به سردار میر حیدری رسیدیم که فردی شایسته، انقلابی، میدانی و با سوابق درخشان است تا سکاندار فرماندهی انتظامی این استان شود.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار اشتری خاطر نشان کرد: حتماً این راهی که سرداران عزیز طی کردند سردار میر حیدری نیز با قوت بیشتر طی خواهند کرد و این جابه جایی ها باعث می شود روحیه و انرژی جدیدی در بدنه ناجا ایجاد شود.امیدوارم ان شاءالله کارهای ما مرضی خداوند و مرضی مقام معظم رهبری باشد چرا که اگر رضایت ایشان را کسب کنیم رضایت امام زمان (عج) را هم کسب خواهیم کرد و امیدوارم سربازی خوب برای ولی فقیه و خادمی مجاهد برای مردم عزیز و بزرگوار باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید