اجاره کانکس مسکونی، ماهانه ۱.۱ میلیون!

کدخبر: ۳۳۷۱۰۰
اقتصاد نیوز:مرکز آمار ایران در گزارشی، در خصوص قیمت نهاده‌های ساختمانی در زمستان ۹۸، از افزایش ۴۰ درصدی آهن آلات و آسانسور نسبت به پاییز سال قبل خبر داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، مرکز آمار ایران متوسط قیمت نهاده‌های ساختمانی منتخب شهر تهران در زمستان ١٣٩٨ را اعلام کرد.

در بین نهاده‌های ساختمانی منتخب، متوسط قیمت ماهانه «اجاره کانکس» به ١١٠٠٩١٦٧ ریال رسید که با ۲۵ درصد کاهش، نسبت به فصل قبل بیشترین کاهش قیمت را داشته است.

                                                   اجاره کانکس مسکونی، ماهانه ۱.۱ میلیون!

در فصل زمستان سال ١٣٩٨ متوسط قیمت یک کیلوگرم «صفحه ستون» به ٩٧٧٠٠ ریال رسید که با ۵۳ درصد افزایش نسبت به فصل قبل بیشترین افزایش را در بین نهاده‌های ساختمانی منتخب داشته است.

در همین فصل، متوسط قیمت یک کیلوگرم «ورق گالوانیزه (کانال کولر)» به ١٤٣٤٢١ ریال بوده است که با ٥٢.٣ درصد افزایش رتبه بعدی بیشترین افزایش را داشته است.

متوسط قیمت یک کیلوگرم «پروفیل درب و پنجره» نیز به ٩٤٨٠٠ ریال رسید که با ٤٢.٨ درصد افزایش نسبت به فصل قبل رتبه سوم افزایش در متوسط قیمت را داشته است.

در بین نهاده‌های ساختمانی منتخب، متوسط قیمت ماهانه «اجاره کانکس» به ١١٠٠٩١٦٧ ریال رسید که با ۲۵ درصد کاهش، نسبت به فصل قبل بیشترین کاهش قیمت را داشته است.

در همین فصل متوسط قیمت یک متر مکعب عیار ٣٠٠ «بتن آماده» ١٩٤٤٧٢٢ ریال بوده است که با ١.٧ درصد کاهش در رتبه بعدی بیشترین کاهش متوسط قیمت قرار گرفته است.

متوسط قیمت هر عدد «سرپیچ معمولی» نیز برابر ٢٨١٥٠ ریال بوده است که با ۰.۹ درصد کاهش، رتبه سوم بیشترین درصد کاهش را داشته است.

تغییرات نسبت به فصل مشابه سال قبل (زمستان ۹۸ نسبت به زمستان ۹۷)

در فصل زمستان سال ١٣٩٨ متوسط قیمت یک کیلوگرم صفحه ستون به ٩٧٧٠٠ ریال رسید که با ۷۲.۱ درصد افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل بیشترین افزایش را در بین نهاده‌های ساختمانی منتخب داشته است.

در همین فصل متوسط قیمت هر متر مکعب پوکه معدنی سبک به ١١٨٠٥٥٦ ریال بوده است که با ٦٣.٨ درصد افزایش رتبه بعدی بیشترین افزایش را داشته است.

متوسط قیمت هر دستگاه آبگرمکن دیواری نیز به ١٠٠١٢٥٠٠ ریال رسید که با ٥٧.٢ درصد افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل رتبه سوم بیشترین افزایش در متوسط قیمت را داشته است.

در بین نهاده‌های ساختمانی منتخب، متوسط قیمت هر متر سیم برق ١×١ میلیمتر به ١١٦٣٠ ریال رسید که با ۳۲.۳ درصد کاهش، نسبت به فصل مشابه سال قبل بیشترین کاهش قیمت را داشته است.

در همین فصل متوسط قیمت یک ماه اجاره کانکس به ١١٠٠٩١٦٧ ریال رسید که با ١٧.٨ درصد کاهش در رتبه بعدی بیشترین کاهش متوسط قیمت قرار گرفته است.

متوسط قیمت هر یارد گونی چنائی نیز برابر ٨٤٢٥٠ ریال بوده است که با ۱۵.۲ درصد کاهش، رتبه سوم بیشترین درصد کاهش را داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید