چه عاملی مانع از دیدار نازنین زاغری و سفیرانگلیس در تهران شد؟

کدخبر: ۳۳۸۰۸۹
اقتصادنیوز:روزنامه گاردین یکشنبه شب نوشت: وزارت امورخارجه انگلیس با درخواست نازنین زاغری برای دیدار با سفیر انگلیس در تهران مخالفت کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نوشته گاردین، زاغری خواستار دیدار با سفیر انگلیس در تهران قبل از بازگشت به زندان بود که وزارت امورخارجه انگلیس با این درخواست مخالفت کرده است. 

درخواست زاغری توسط وکلای وی به "دومینیک راب" وزیر امورخارجه انگلیس ارسال شده بود. 

محمود بهزادی‌راد وکیل مدافع زاغری دوم اردیبهشت اعلام کرد که مرخصی زاغری تبعه ایرانی - انگلیسی که پیشتر تا ۳۰ فروردین تمدید شده بود، برای مرتبه دوم تا پایان اردیبهشت تمدید شد. 

بهزادی‌راد همچنین درباره نتیجه درخواست آزادی مشروط برای نازنین زاغری افزود: یکسال از پنج سال حبس موکل باقی مانده و مشمول آزادی مشروط می‌شود و این موضوع را از دادستانی درخواست کردیم اما هنوز پاسخی واصل نشده است.  

زاغری تبعه ایرانی ــ انگلیسی است که ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی (ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد. 

سپاه ثارالله کرمان ۲۶ خرداد سال ۹۵ در اطلاعیه‌ای از این دستگیری به عنوان «یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که مأموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام» انجام داده بود، یاد کرد و در این باره توضیح داد: «وی با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است. 

پرونده زاغری برای ادامه رسیدگی به دادستانی تهران انتقال یافت و پس از انجام تحقیقات با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال شد و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، زاغری را به پنج سال حبس محکوم کرد که این محکومیت در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید