این ۸ خوراکی به سرعت باعث چاقی می‌شوند

کدخبر: ۳۳۸۷۷۹
​اقتصاد نیوز:مردم به دلایل زیادی پرخوری می‌کنند و با مشکل اضافه وزن رو به رو می‌شوند. یکی از دلایل عمده، خوردن کالری زیاد است. گفته می‌شود، برخی غذا‌ها نسبت به سایر غذا‌ها پر کالری‌تر هستند. از جمله غذا‌های فرآوری شده و دارای چربی، قند و نمک که بسیار مشکل ساز هستند.
این ۸ خوراکی به سرعت باعث چاقی می‌شوند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از انتخاب، گلایه بسیاری از افراد این است که با وجود رعایت رژیم و کم‌تر از دیگران غذا خوردن، باز هم چاق می‌شوند و اضافه وزن دارند. شاید یکی از دلایل این مشکل را بتوان عدم آگاهی درباره ارزش غذایی و کالری خوراکی‌های مختلف و در نتیجه اضافه وزن ناخواسته دانست؛ بنابراین در ادامه به معرفی برخی از خوراکی‌هایی می‌پردازیم که به شدت باعث چاقی می‌شوند:

این ۸ خوراکی به سرعت باعث چاقی می‌شوند

نوشابه به علت قند بسیار بالای خود می‌تواند بدترین ماده‌ای باشد که وارد بدن شما می‌شود. نوشیدنی‌های حاوی شیرین کننده قند مصنوعی مواد مغذی اساسی بدن را تأمین نمی‌کنند و کالری زیادی را به رژیم غذایی شما اضافه می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که افرادی که نوشابه قندی می‌نوشند نسبت به افرادی که این خوراکی‌ها را مصرف نمی‌کنند وزن بالاتری دارند.

این ۸ خوراکی به سرعت باعث چاقی می‌شوند

شاید تصور کنید نوشیدن قهوه به لاغری شما کمک می‌کند، اما واقعیت این است که اگر عادت دارید نسکافه و قهوه شیرین بخورید، درواقع مسیر را اشتباهی می‌روید و به جای لاغری به سمت چاقی گام بر می‌دارید. گاهی نوشیدن یک نسکاقه یا قهوه پر از شکر به اندازه خوردن یک برش کامل از یک کیک خامه‌ای کالری دارد؛ بنابراین یا قهوه و نسکافه را تلخ و با حداقل شکر میل کنید یا قید مصرف این خوراکی را به امید لاغری بزنید.

این ۸ خوراکی به سرعت باعث چاقی می‌شوند

با گرم شدن هوا، بسیاری از افراد علاقه‌مند به مصرف بستنی هستند، اما اغلب بستنی‌های کارخانه‌ای یا بستنی‌هایی صنعتی حاوی مقادیر زیادی مواد افزودنی و شکر هستند. در نتیجه، بستنی می‌تواند کالری اضافی زیادی را به رژیم غذایی شما اضافه کند. اگر عاشق بستنی هستید بهتر است انواع میوه‌ای یا کم شکر را انتخاب کنید یا حتی در خانه بستنی درست کنید.

این ۸ خوراکی به سرعت باعث چاقی می‌شوند

ناگفته پیداست که پیتزا یکی از بدترین خوراکی‌هایی است که برای افرادی که رژیم دارند مانند داروی چاقی عمل می‌کند. پیتزا نه تنها شما را چاق می‌کند بلکه احتمال افزایش چربی و فشار خون را نیز به همراه دارد. پیتزا‌ها معمولاً بسیار خوشمزه، اما پر چرب، و سرشار از کربوهیدرات‌ها هستند. برخی از محبوب‌ترین گونه‌های پیتزا با مقادیر زیادی پنیر و گوشت فرآوری شده ساخته می‌شوند.

این ۸ خوراکی به سرعت باعث چاقی می‌شوند

کوکی‌ها و دونات نیز حاوی مقادیر زیادی قند، آرد تصفیه شده و چربی‌های خطرناک هستند. آن‌ها می‌توانند بسیار پر کالری باشند. همچنین، یک شیرینی متوسط متوسط ممکن است حاوی بیش از ۲۰۰ کالری باشد. برخی از انواع کلوچه و کیک‌ها بیش از ۳۰۰ کالری را به بدن شما تزریق می‌کنند.

این ۸ خوراکی به سرعت باعث چاقی می‌شوند

سیب زمینی سرخ کرده یک انتخاب محبوب به عنوان میان وعده یا دورچین غذا است. با این حال، به طور متوسط هر وعده غذایی (۵ اونس یا ۱۳۹ گرم) حدود ۴۲۷ کالری دارد، و سیب زمینی را به یک غذای پر کالری تبدیل می‌کند بیشتر سیب زمینی‌های رستورانی نیز دارای چربی و نمک زیادی هستند و خطر پرخوری را افزایش می‌دهند.

این ۸ خوراکی به سرعت باعث چاقی می‌شوند

شکلات تیره به مزایای متعددی از جمله سلامت قلب و بهبود عملکرد مغز مرتبط است، اما متاسفانه اغلب افراد به سراغ شکلات‌های شیرین می‌روند که نه تنها مفید نیستند، بلکه خطرناک نیز محسوب می‌شوند. برخلاف شکلات تیره، و شکلات‌های سفید یا شیرین حاوی مقدار زیادی قند هستند.

این ۸ خوراکی به سرعت باعث چاقی می‌شوند

آب میوه اغلب به عنوان یک انتخاب سالم دیده می‌شود. با این وجود، بیشتر مارک‌های تجاری به اندازه نوشابه در آبمیوه‌های خود شکر می‌ریزند. آن‌ها همچنین فاقد فیبر و سایر مواد مغذی موجود در میوه‌های کامل هستند. نوشیدن مقادیر زیادی آب میوه به خصوص در کودکان با افزایش خطر چاقی مرتبط است. میوه کامل یک انتخاب بسیار سالم‌تر برای کاهش وزن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید