روایت رأی‌الیوم از ارسال نفتکش‌های ایران به ونزوئلا؛

ایران به ترامپ سیلی زد

کدخبر: ۳۳۹۱۰۶
اقتصادنیوز؛ روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در یادداشتی به مساله رسیدن نفتکش‌های ایرانی به سواحل ونزوئلا پرداخت و این اقدام را سیلی محکمی به رئیس‌جمهور آمریکا توصیف کرد.
ایران به ترامپ سیلی زد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ روزنامه رای الیوم چاپ لندن در یادداشتی نوشت: نمی‌دانیم که احساس دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در رابطه با رسیدن نفتکش ایرانی به یکی از سواحل ونزوئلا و به چالش کشیدن تهدیدات آمریکا و شکست تحریم های ظالمانه این کشور علیه ونزوئلا چیست اما به خوبی می دانیم که احساس ذلت و شکست خوردگی شخصی را دارد که تهدیداتش برای توقیف این نفتکش اجرایی نشد و چند نفتکش دیگر نیز در راه است .

در این یادداشت آمده است: تفاوت اصلی میان ایران و آمریکا در این است که ایران مشتقات نفتی به ملتی می فرستد که تحریم شده است ؛ ملتی که دولتش به تلاش آمریکا برای تسلیم آن ها "نه" گفته است اما آمریکا در تلاش هایی بی نتیجه نیرو می فرستد تا دولت نیکولاس مادورو را سرنگون کند و یکی از مزدوران خود را در راس حکومت ونزوئلا قرار دهد.

این روزنامه فرامنطقه ای می نویسد: دونالد ترامپ رئیس جمهور سرکش آمریکا به خوبی فهمید که حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران زمانی که به دولت آمریکا هشدار داد تا به کشتی های کشورش هیچگونه تعرضی نکنند کاملا جدی است زیرا پاسخ ایران به آمریکا نه تنها در ونزوئلا و دریای کارائیب بلکه در خلیج (فارس) نیز تکان دهنده خواهد بود.

نویسنده می‌گوید: زمانی که  انگلیس نفتکش ایرانی را در جبل الطارق توقیف کرد، کم تر از یک هفته بعد از این اقدام و در مقابل چشم ناوهای آمریکایی، قایق های ایرانی نفتکش انگلیسی را در آب های خلیج(فارس) توقیف کردند و ناوهای آمریکایی نتوانستند از آن ها ممانعت کنند. رئیس جمهور آمریکا نیز بعد از آن اعلام کرد که ناوهای آمریکایی تنها از کشتی های خودشان محافظت می کنند و با این اظهارات نمک روی زخم انگلیس پاشید زیرا هم پیمانان بریتانیای آمریکا به دستور دولت آمریکا کشتی ایرانی را ربودند.

در ادامه این یادداشت آمده است: سیاست تحریمی آمریکا در ونزوئلا ، ایران، سوریه، چین و روسیه با شکست مواجه شده است زیرا این سیاست نشان دهنده سرکشی و استکبار است و درحال حاضر قدرت خود را از دست داده و جهان را علیه خود یکپارچه کرده است، این سیاست ضربه های دردناکی به هیبت آمریکا وارد کرده است و تنفر ملت های جهان نسبت به آمریکا را عمق بخشیده است زیرا این تحریم ها غیرقانونی بوده و ناقض قوانین بین المللی است.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: همراهی و حمایت شجاعانه ایران از کشور دوست و هم پیمان خود یعنی ونزوئلا نشان می دهد که برخی کشورها از تهدیدات آمریکا هیچ گونه هراسی ندارند و آماده مقابله نظامی برای دفاع از دوستان و هم پیمانان و کرامت آن ها هستند زیرا دفاع از کرامت کشورهای دوست را دفاع از عزت و کرامت خود می دانند.

این روزنامه عربی می نویسد: رسیدن نفتکش های ایرانی به سواحل ونزوئلا شکستی بزرگ برای استکبار آمریکایی به شمار می رود و بی شک در آینده نیز با شکست های دیگری مواجه خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید