آتش سوزی "خائیز" فعلا مهار شد

کدخبر: ۳۴۰۳۵۷
اقتصادنیو ز:‌پس از یک هفته تلاش مسئولان و نیروهای مردمی آتش سوزی منطقه حفاظت شده خائیز در استان کهگیلویه و بویراحمد امروز دوشنبه 12 خردادماه مهار شد. ‌
آتش سوزی "خائیز" فعلا مهار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،‌معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی منطقه حفاظت شده خائیز کنترل و مهار شده و در مرحله پایش استوتا ۴۸ ساعت آینده پایش صورت گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آتش سوزی منطقه حفاظت شده خائیز پس از چهار روز متوالی، بامداد امروز کنترل و مهار شد.

جمالی خاطرنشان کرد: این آتش سوزی با تلاش همه جانبه و شبانه روزی نیروهای مردمی، سپاه، ارتش، بسیج، محیط زیست، منابع طبیعی و دیگر دستگاه ها و ادارات کنترل و مهار شد.

وی ادامه داد: در این آتش سوزی بخش های زیادی از مراتع، جنگل ها و گونه هایی از پرندگان، خزندگان، جوندگان و دیگر جانداران دچار خسارت شدند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر چند با وجود گرما و باد شدید و وجود کنده های نیم سوخته احتمال بازگشت آتش وجود دارد این موضوع باید طی ۲ روز آینده مدیریت شود و گروه هایی از نیروها همچنان در منطقه برای مقابله با شعله ور شدن مجدد حضور دارند.

منطقه حفاظت شده خائیز با ۳۳ هزار هکتار وسعت در ۱۵ کیلومتری از شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و هم مرز با شهرستان بهبهان است.

در همین زمینه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد هم از مهار و خاموش شدن آتش سوزی جنگلها و مراتع منطقه حفاظت شده خائیز خبر داد.

سید اسد الله هاشمی افزود:آتش سوزی فعلا مهار شده اما نیروهای مختلف و مردمی همچنان جهت پایش و کنترل دقیق منطقه حضور دارند.

وی اظهارکرد: البته پس از گذشت ۲۴ ساعت و  مطمئن شدن از خاموشی کامل می توانیم بگوییم که آتش سوزی بطور کامل مهار و خاموش شده است.

 که آتش سوزی منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه که روز پنجشنبه ۸ خردادماه آغاز شده بود پس از تلاش های حدود ۸۷ ساعته مهار و خاموش شد.

هم اکنون آتش سوزی جنگلهای منطقه دیل گچساران همچنان ادامه دارد، پیش از این دو مورد، آتش سوزی دیگری در ارتفاعات کوه خامی گچساران که ۲ خرداد شروع شده بود، رخ داده بود که پس از ۹۶ ساعت تلاش مهار شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید