اسامی شهرهای وضعیت قرمز کرونا در ایران

کدخبر: ۳۴۰۴۷۳
اقتصاد نیوز:در روزهایی که خطر کرونا و شیوع آن توسط بسیاری از مردم فراموش شده و علیرغم فروکش کردن شیوع و مرگ و میر ناشی از این ویروس، برخی از شهرها و استان های کشور شرایط بدتری دارند و به اصطلاح در وضعیت قرمز هستند.
اسامی شهرهای وضعیت قرمز کرونا در ایران

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از روزیاتو، بدون شک دنیای پساکرونا هیچ وقت شبیه دنیایمان پیش از کرونا نخواهد بود و برخی رفتارها و هنجارها، به ویژه در حوزه سلامت و ارتباطات فردی، برای همیشه یا دستکم مدتی طولانی تغییر خواهد کرد.شهرهای وضعیت قرمز کرونا

در شرایطی که ایران یکی از اولین کشورهایی بود که درگیر ویروس کرونا شده و تا مدت ها یکی از بالاترین آمار ابتلا را داشت، اکنون مقامات وزارت بهداشت از بهتر شدن اوضاع می گویند. اما سوال این است که شهرهای وضعیت قرمز کرونا در کشور کدامند؟ کیانوش جهانپور، سخنگوی  وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی چند روز پیش طی یک پیام توئیتری به تشریح وضعیت شیوع کرونا در کشور پرداخته و از استان ها و شهرستان های سفید، زرد، قرمز و دارای وضعیت هشدار دهنده گفت. وی مدعی شد که در زمینه ریسک شیوع کرونا ۱۹۸ شهرستان کشور در وضعیت سفید (کم خطر)، ۱۹۷ شهرستان (که به اشتباه در توئیت وی از واژه استان استفاده شده است) در وضعیت زرد و ۵۲ شهرستان نیز دارای وضعیت قرمز (پرخطر) هستند.

شهرهای وضعیت قرمز کرونا

در کل به ادعای دکتر جهانپور و نمودارهایی که ارائه کرده بود تعداد شهرستان های دارای وضعیت سفید بیشتر از شهرستان های دارای وضعیت قرمز و زرد است. در شرایطی که شیوع کرونا در اکثر استان های کشور فروکش کرده، اوضاع در خوزستان، هرمزگان و کرمانشاه هنوز قرمز و بسیار خطرناک است و در کردستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری اوضاع کمی بهتر اما هنوز در محدوده خطرناک قرار دارد. بدین ترتیب می توان گفت که در حال حاضر خوزستان بدترین وضعیت کشور را در این زمینه دارد.

 

دکتر محمد علوی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز شامگاه شنبه اعلام کرد که از ۲۸ شهرستان استان خوزستان، ۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند در حالی که این تعداد شهرستان در توئیت سه روز پیش سخنگوی وزارت بهداشت تنها ۱۲ شهرستان عنوان شده بود. چیزی که مسلم است این است که تعداد بستری ها و افراد مبتلا به کرونا در خوزستان در حال افزایش و بیش از هر استان دیگری در کشور است و به همین دلیل پس از پایان تعطیلی ها، طرح فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه نصف و نیمه خانگی عمومی در کشور، در خوزستان دو بار دیگر نیز تعطیلی چند روزه ادارات و کسب و کارهای خصوصی در دستور کار قرار گرفته و به اجرا درآمد.

شهرهای وضعیت قرمز کرونا

بر اساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، شهرهایی که وضعیت سفید دارند شامل خراسان جنوبی، سمنان، مازندران، تهران، یزد، فارس، لرستان، قم و همدان بوده که وضعیت بهتری نسبت به دیگر استان های کشور دارند. شرایط در خراسان شمالی، گلستان، مرکزی، ایلام، قزوین، اصفهان، البرز، آذربایجان شرقی و زنجان کمی بهتر بوده اما نمی توان آن ها را استان های سفید دانست. در نهایت می توان گفت که اکنون هرمزگان، خوزستان و کرمانشاه بدترین شرایط را از لحاظ شیوع کرونا داشته و سیستان و بلوچستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر در رده های بعدی قرار گرفته اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید