تعلیق طرح الحاق کرانه باختری با دستور واشنگتن به تل‌آویو

کدخبر: ۳۴۰۶۸۴
اقتصادنیوز؛ بر اساس گزت=ارش المیادین یک منبع بلندپایه در قدس اشغالی می گوید که واشنگتن به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور داده طرح یک جانبه الحاق سرزمین های کرانه باختری به اسرائیل را متوقف کند.
تعلیق طرح الحاق کرانه باختری با دستور واشنگتن به تل‌آویو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ به نوشته المیادین یک منبع آمریکایی به سایت «تایمز آف اسرائیل» گفت: بعید است دولت آمریکا با اقدام اسرائیل برای الحاق یک جانبه بخش هایی از کرانه باختری موافقت کند.

از سوی دیگر رادیو اسرائیل به نقل از منابع خود گزارش داد: کاخ سفید پیام های خشمگیانه ای را در مخالفت با این طرح از جانب کشورهای اثرگذار عربی نظیر مصر، عربستان و کویت دریافت کرده است.

علاوه بر این رادیو اسرائیل نیز به نقل از خبرنگار روزنامه «الجریده» کویت گزارش داد که این تصمیم آمریکا نتانیاهو را ناراحت و عصبانی کرده است.

از طرف دیگر منابع آگاه هم به روزنامه «هاآرتص» اسرائیل گفتند: نتانیاهو  در یک جلسه پیامی را با این محتوا ارسال کرده است مبنی بر اینکه«اگر پیش نویس قانون الحاق کرانه باختری را برای تصویب به کابینه و یا کنست ارسال کند، شامل طرح صلح آمریکا نخواهد بود».

همین منابع افزودند: این پیام به این معناست که حمایت نتانیاهو از ایده مذاکرات میان دو طرف برای تشکیل کشور فلسطین جز اظهارات رسانه ای چیز دیگری نیست.

این در حالی است که اگر تصمیم گسترش حاکمیت اسرائیل بر مناطق کرانه باختری گرفته شود، امروز(چهارشنبه) جلسه ای با حضور روسای ادارات امنیتی و نظامی اسرائیل در مقر وزارت امنیت اسرائیل در تل آویو برگزار می شود تا در آن نحوه برخورد با سناریوهای احتمالی مورد بررسی قرار گیرد.

روزنامه معاریو هم گزارش داد: مقامات سیاسی هنوز فرماندهان نظامی را در جریان طرح های خود در خصوص الحاق کرانه باختری و نحوه آمادگی برای آن قرار نداده اند.

این در حالی است که «یک منبع آمریکایی» به سایت اسرائیلی «تایمز آف اسرایئل» گفت: بعید است دولت آمریکا به طرح اسرائیل برای الحاق یک جانبه بخش هایی از کرانه باختری در موعدی که نتانیاهو مشخص کرده، موافقت کند.

این منبع افزود: ممکن است هفته ها و چه بسا ماهها طول بکشد تا کمیته آمریکایی- اسرائیلی ترسیم نقشه ها به کار خود پایان دهندو این پیش شرطی است که کاخ سفید برای موافقت با الحاق کرانه باختری مطرح کرده است.

براساس گفته همین منبع، کمیته ترسیم نقشه ها به تعیین مرزهای دقیقه منطقه مورد نظر برای حاکمیت اسرائیل مأمور شده و این موضوع مأموریت دشواری است که به اقدامات دقیق میدانی نیاز دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید