خانه داماد محمد مصدق مرمت می‌‌شود

کدخبر: ۳۴۴۲۶۴
اقتصادنیوز :‌معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۱ تهران از مرمت و بازسازی خانه تاریخی متین دفتری خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محمد شهر آبادی معاون شهرسازی و معماری منطقه 11 تهران درباره مرمت و بازسازی خانه تاریخی متین دفتری اظهارداشت: در پروسه حفاظت از این بنای واجد ارزش، جلسات متعددی از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با مالک برگزار شده است.

 وی گفت: خانه متین دفتری در زمینی به مساحت 383متر مربع با 300 متر مربع اعیانی در دوران پهلوی اول ساخته شده که قدمت آن به بیش از 70 سال می‌رسد و ارزش‌های معماری و تلفیقی دوران گذر از سبک سنتی قاجاریه به معماری نوین را داراست.

شهر آبادی افزود: خوشبختانه  با پیگیری‌های مستمر مبنی بر حفظ و صیانت از بناهای ارزشمند، از تخریب خانه متین دفتری که داماد محمد مصدق و جلوگیری شد و با وجود این که این بنا در سال 82 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده بود ؛ 13سال بعد با اعتراض مالک به دیوان عدالت اداری از ثبت خارج شده بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 11 با تأکید بر اولویت مدیریت شهری برای حفظ بناهای قدیمی واجد ارزش معماری بیان کرد: خانه متین دفتری بار دیگر در سال 95 ثبت ملی شد اما مجددا با اعتراض مالک مواجه و این بار بخش هایی از بنا به مرور دچار آسیب های جدی شد که با پیگیری شهرداری منطقه 11 و علی رغم دریافت دستور نقشه با رأی دیوان عدالت اداری، طی جلسات متعددی مالک مجاب به صیانت و حفظ این بنای ارزشمند شد.

به گفته شهر آبادی خانه متین دفتری در خیابان فلسطین جنوبی نبش خیابان فلاح زادگان قرار گرفته و قرار است مرمت و احیاء شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید