مشاور نظامی مقام معظم رهبری:

با ترامپ مجرم مذاکره نخواهیم کرد

کدخبر: ۳۴۴۴۴۱
اقتصادنیوز؛ حسین دهقان، مشاور نظامی مقام معظم رهبری در گفت‌و‌گویی ضمن رد هرگونه مذاکره در خصوص سامانه‌های موشکی را رد کرد و گفت که سیاست‌های منطقه‌ای ایران ادامه خواهد یافت.

حسین دهقان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ حسین دهقان، مشاور نظامی رهبر انقلاب در گفت‌و‌گویی هرگونه مذاکره در خصوص سامانه‌های موشکی را رد کرد و گفت که سیاست‌های منطقه‌ای ایران ادامه خواهد یافت.

وی به شبکه الجزیره گفت که ترامپ، رئیس‌جمهور نیست، بلکه «مجرم» است و هرگونه تحرکی در آب‌های خلیج فارس از سوی آمریکا علیه ایران با «پاسخ همه جانبه» مواجه خواهد شد.

سردار دهقان در بخش دیگری از سخنان خود به بحران لیبی اشاره کرد و گفت که سخنانی که در خصوص کمک ایران به نیروهای «خلیفه حفتر» زده می‌شود، «مضحک» است.

وی افزود: «ما از دولت وفاق ملی لیبی که از سوی جوامع بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است، حمایت می‌کنیم و خواستار حل و فصل سیاسی بحران هستیم.»

مشاور نظامی رهبر انقلاب از دولت سعودی نیز خواست تا به شکست خود در جنگ علیه یمن اعتراف کرده و سیاست جدیدی را در پیش بگیرد. او جنگ یمن را یک ماجراجویی نظامی بیهوده دانست که مسئولیت آن بر گردن دولت سعودی است.

وی با بیان اینکه تهران آماده گفت‌و‌گو با عربستان سعودی بدون پیش‌شرط است؛ در خصوص رابطه ایران و امارات متحده عربی نیز گفت که این روابط شاهد بهبودی بود اما ابوظبی مواضع خود را در قبال ایران تغییر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید