انتشار اسناد حساس پلیس آمریکا توسط هکرها

کدخبر: ۳۴۴۷۶۹
​اقتصاد نیوز:یک گروه هک صدها هزار فایل از ۲۰۰ دپارتمان پلیس و دفاتر FBI در سرتاسر ایالات متحده را منتشر کرد. اطلاعات لو رفته شامل ایمیل‌ها، یادداشت‌های داخلی و اطلاعات شخصی مأموران پلیس می‌شوند.
انتشار اسناد حساس پلیس آمریکا توسط هکرها

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دیجیاتو، این اطلاعات تحت نام «BlueLeaks» توسط گروه هک «DDoSecrets» با همکاری «Anonymous» منتشر شده‌اند. بسیاری از اسناد لو رفته نحوه اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به بیماری کووید-۱۹ بین آژانس‌های اعمال قانون، رفتار پلیس با تظاهرات جورج فلوید و نظارت بر توییت‌های انتقادی از پلیس را نشان می‌دهند.

آنطور که گزارش شده، اطلاعات یاد شده از سرورهای وب سرویس Netsential سرقت شده‌اند که طرف قرارداد با آژانس‌های اعمال قانون در آمریکاست. «Brian Krebs»، محقق امنیتی در یادداشتی می‌نویسد هکرها پس از نفوذ به سرورهای این شرکت، اطلاعات حساسی که بین دپارتمان‌های پلیس آمریکا به اشتراک گذاشته می‌شوند را سرقت کرده‌اند.

اسناد لو رفته نشان می‌دهند که پلیس فدرال آمریکا و دیگر آژانس‌های اعمال قانون با دقت پروفایل‌هایی که در توییتر تظاهرات را سازمان دهی می‌کرده‌اند، تحت نظر داشته‌اند. در یکی از اسناد طبقه بندی نشده FBI مربوط به ماه قبل به توییت‌های کاربران در مورد تخریب اموال عمومی اشاره شده است.

دیگر اسناد لو رفته نشان می‌دهند که دپارتمان‌های پلیس اطلاعاتی در مورد لباس، خالکوبی ها، پلاکارد و اتومبیل معترضانی که تهدید بالقوه تلقی می‌شده‌اند را با یکدیگر به اشتراک گذاشته‌اند. پیش از این پلیس آمریکا با استفاده از اینستاگرام و لینکدین برخی معترضین را ردیابی و دستگیر کرده است.

در اسناد لو رفته اطلاعات چندانی از بدرفتاری مأموران و یا شکایت مردم از پلیس وجود ندارد؛ مساله‌ای که نشان می‌دهد این دسته از اطلاعات احتمالاً از طریق دیتاسنترهای دولتی بین دپارتمان‌های پلیس به اشتراک گذاشته نمی‌شوند.

گروه هک DDoSecrets به تقلید از ویکی لیکس خود را انجمنی برای انتشار اسناد لو رفته ضمن مخفی نگاه داشتن هویت هکرها به خاطر «نقش نداشتن آن‌ها در سرقت داده ها» معرفی کرده است. «Emma Best» بنیانگذار این گروه در گفتگو با WIRED منبع اسناد را گروه هک معروف Anonymous معرفی کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید