وزیر خارجه ونزوئلا:

سازمان کشورهای آمریکایی به زباله‌دان تاریخ خواهدپیوست

کدخبر: ۳۴۵۴۹۶
اقتصادنیوز؛ «خورخه آرّه آسا» وزیر خارجه ونزوئلا با بیان اینکه سازمان کشورهای آمریکایی در نهایت به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست، گفت: حتی نمی توان گفت این نهاد در حال ویرانی است، چرا که از آن تنها یک ویرانه در گوشه از واشنگتن به جا مانده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ وزیر امور خارجه ونزوئلا با محکوم کردن موضع انفعالی، برده وار و به دور از استقلال سازمان کشورهای آمریکایی در برابر ایالات متحده آمریکا تاکید کرد: تاسف بار است که سازوکاری چندجانبه به این شکل پایان پذیرد.  

اظهارات این مقام ارشد ونزوئلایی پس از آن که این سازمان، موضوع انتصاب اعضای جدید شورای ملی انتخابات توسط دیوان عالی دادگستری را مورد تشکیک قرار داد، مطرح شده است.

«لوئیس آلماگرو» دبیرکل اروگوئه­‌ای سازمان پس از حضورش در این جایگاه، همواره در پی ضربه زدن به ونزوئلا بوده است و به دلیل اقدامات مداخله گرانه اش، تنش­‌ها به حدی رسید که دولت ونزوئلا خواستار خروج وی از سازمان شد.

پیش از آن نیز، این سازمان در سال 1962 (1340 هجری شمسی) از اقدامات افراطی ایالات متحده آمریکا علیه کوبا حمایت کرده بود.

سازمان کشورهای آمریکایی، که مقرّ آن در ایالت واشنگتن قرار دارد، نهادی متشکل از ۳۵ کشور قاره آمریکا از جمله کشورهای آمریکای لاتین است. این سازمان منطقه ای، در سال ۱۹۴۸ به منظور همکاری و همبستگی میان کشورهای عضو و با هدف نظارت بر انتخابات، در طول جنگ سرد پایه ریزی شد.

ونزوئلا سازمان کشورهای آمریکایی را به مهره سیاست خارجی آمریکا متهم کرد و از 27 آوریل (هفت اردیبهشت) سال گذشته از این سازمان خارج شد و اعلام کرد این کشور نمی تواند عضو سازمانی باشد که در خدمت منافع امپریالیستی دولت آمریکاست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید