استیضاح هفتمین شهردار

کدخبر: ۳۴۵۵۵۸
اقتصادنیوز : یک عضو شورای اسلامی شاهین‌شهر، از تمکین نکردن شهردار شاهین‌شهر از قانون و استیضاح وی در نشست فوق العاده شورای شهر، خبرداد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،علی فتحی، با اشاره به ماده ۸۳ قانون شهرداری‌ها و شوراها، اظهار کرد: بر طبق این ماده شوراهای شهر وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها و نحوه برخورد شهرداران با لوایح تصویب شده شوراهای شهرها را بر عهده داشته و می‌توانند با طرح سوال از نحوه اجرا و عملکرد شهرداران آگاه شوند، همچنین شهرداران موظفند، طبق قانون در مدت ۱۰ روز در صحن علنی شورا حضور داشته و پاسخگو باشند.

وی، با بیان اینکه شهردار شاهین‌شهر با غیبت در صحن علنی و فوق العاده شورا قانون را تمکین نکرده‌است، افزود: شورای اسلامی شهر ۲۲ سوال در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی، خدمات‌شهری، شهرسازی، منابع انسانی، نظارت بر قراردادهای خدمات شهری مانند تنطیف شهری و ..‌.را طرح کرده و با گذشت ۱۰ روز، صبح امروز شهردار با پاسخ کتبی به شورا از حضور در نشست علنی شورا امتناع کرد و در نشست فوق العاده‌ای عصر امروز نیز، حاضر نشد.

این عضو شورای اسلامی شاهین‌شهر، با اشاره به فقدان دلایل کافی شهردار در قانع کردن منتخبان مردم، خاطرنشان‌کرد: "حمیدرضا فرهنگ" با ۶ رای موافق در نشست فوق العاده شورای شهر با حضور نماینده فرمانداری، استیضاح و "احمدرضا پری‌تبار" سرپرست شهرداری شاهین شهر معرفی شد. 

فتحی، با بیان اینکه سازمان بازرسی در احراز سکونت "فرهنگ" در شاهین‌شهر تاکید داشت، افزود: در صورت پیگیری امور تعیین شده، هماهنگی شهردار با شورا، نظارت بر نحوه عملکرد پیمانکاران خصوصا شرایط پیمان تنظیف شهری و تجهیز کارگاهی شرکت "نیکو شهر"، همدردی و حضور در جمع کارگران و دلجویی از آنان، پیگیری پروژه‌های عمرانی مانند ورودی شهید سپهبد قاسم سلیمانی در شرق شاهین‌شهر و کسب درآمد تعهد شده در ابتدای سال، مسئله سکونت یا عدم سکونت وی، قابل اغماض بود.

وی، با اشاره به تغییر هفتمین شهردار در دوره پنجم شورای شهر شاهین‌شهر، تصریح کرد: تعداد شهرداران در مدت چهار ساله شوراهای شهر مهم نیست و بر طبق قانون محدودیتی برای تغییر یا تعویض شهرداران وجود ندارد و شهردار منتخب باید برطبق قانون منافع شهر و شهروندان را قاطعانه پیگیری کند.

فتحی، با بیان اینکه پروژه متروی اصفهان_شاهین‌شهر در قبل از تصدی "حمیدرضا فرهنگ" بر سمت شهرداری شاهین شهر به سرانجام رسیده بود، خاطرنشان‌کرد: در اواخر شهریور ۹۸ قبل از تصدی سمت شهرداری توسط "فرهنگ" مجوزهای لازم اخذ و در دوره تصدی وی، تنها مناقصه تجهیز کارگاه انجام شده‌است، همچنین عدم ابلاغ تذکر و اخطار سوم به شرکت "نیکو شهر" در خصوص اجرای نشدن مفاد قانونی در قرارداد از سوی شهرداری و خدمات شهری، قابل بررسی و پیگیری است.

طبق قانون شهردار جدید شاهین‌شهر باید در مدت سه ماه از تاریخ استیضاح شهردار قبلی معرفی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید