تجمع اعتراضی پرستاران گیلانی

کدخبر: ۳۴۶۰۸۱
شماری از پرستاران گیلانی صبح امروز در مقابل ساختمان علوم پزشکی گیلان واقع در خیابان پرستار رشت دست به تجمع زدند.
تجمع اعتراضی پرستاران گیلانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرنگار ایلنا، جمعی از نمایندگان پرستاران گیلانی در انتقاد به آنچه محقق نشدن وعده‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در وضعیت استخدامی خود عنوان می‌کنند، در مقابل ساختمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان دست به اعتراض صنفی زدند.

از قرار معلوم این پرستاران در ایام شیوع کرونا با فراخوان دانشگلاه علوم پزشکی گیلان به عنوان نیروی شرکتی مشغول به کار شدند اما با آنها قرارداد ۸۹ روزه بسته شده است.

طاهره زاهدصفت (سرپرست  مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان) با تایید تجمع اعتراضی پرستاران گیلانی در تشریح مشکلات آنها به ایلنا گفت: وزارت بهداشت اسفند ماه سال گذشته فراخوانی را برای شرکتی شدن پرستاران گیلانی در بحران کرونا داده بود. جدا از آنکه به آن عمل نکرده، امروز اصرار به امضای قرارداد ۸۹ روزه با پرستاران دارد.

او با بیان اینکه پرستاران گیلانی به هیچ وجه حاضر به امضای قراردادهای ۸۹ روزه نیستند، در ادامه افزود: باتوجه به همه‌گیر شدن سایر پرستاران با موضوع کرونا، در حال حاضر وزارت بهداشت می‌خواهد  بر اساس برنامه‌ریزی‌های بودجه‌ای خود برای جذب پرستاران تصمیم‌گیری نهایی کند.

او گفت: فراخوان دعوت به کار پرستاران در قالب شرکتی در ابتدا برای پرستاران استان گیلان صادر شد.

سرپرست مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با بیان اینکه موضوع شرکتی شدن پرستاران را طریق وزارت بهداشت و ستاد بحران کرونای کشور پیگیری می‌کنیم، ادامه داد: باتوجه به اینکه علوم پزشکی به این پرستاران قول شرکتی شدن داده و همزمان وضعیت کرونا  تشدید شده است، ما نیاز مبرم به جذب این نیروها داریم.

او گفت: هم‌اکنون وزارت بهداشت به علوم پزشکی گیلان دستور داده با این پرستاران قرارداد ۸۹ روزه امضا کنند و آنها تمایلی به این کار ندارند.

زاهدصفت تاکید کرد: چون فراخوان علوم پزشکی گیلان برای این پرستاران شرکتی بوده، انتظار این است که دانشگلاه علوم پزشکی گیلان به قول خود عمل کند و پرستاران را به صورت شرکتی جذب کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید