بسته‌های کمک هزینه کرونایی در بریتانیا هم آماده شد

کدخبر: ۳۴۷۵۲۷
اقتصادنیوز: با توجه به مذاکرات برگزیت در ماه جولای و حمایت های دولت انگلیس در هفته ی جاری، پوند در روز دوشنبه در برابر یورو تضعیف شد. اما قیمت پوند در برابر دلار آمریکا ثابت ماند.
بسته‌های کمک هزینه کرونایی در بریتانیا هم آماده شد

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از رویترز، پوند استرلنگ در روز دوشنبه در برابر یورو سقوط کرد، اما در برابر دلار ثابت ماند. سرمایه گذاران به چشم انداز مذاکرات برگزیت در این ماه چشم دوخته اند. معامله گران انتظار دارند تا پایان ماه ژوئیه، شفافیت بیشتری در مورد توافق انگلیس و اتحادیه ی اروپا صورت گیرد. انگلیس در ماه ژانویه اتحادیه ی اروپا را ترک کرد، اما برای انتقال کامل تا پایان ماه دسامبر فرصت دارد.

در روز دوشنبه، پوند در برابر یورو 0.4 درصد کاهش پیدا کرد. اما نرخ برابری پوند به دلار ثابت ماند. پوند در سال جاری به میزان 6 درصد ضعیف تر شده است، اما از پایین ترین قیمت خود بهبود پیدا کرده است. در اواسط ماه مارس، قیمت پوند به 1.14 دلار و به پایین ترین میزان خود از سال 1985 تاکنون رسیده بود.

ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس در روز چهارشنبه اقدامات حمایتی جدیدی را در پارلمان انگلیس اعلام می کند.  بنابر گزارش گاردین ، وزیر دارایی انگلیس در نظر دارد برای جبران خسارت های ناشی از بحران کرونا بسته های حمایتی 500 پوندی برای بزرگسالان و 250 پوندی برای کودکان ارائه دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید