از سوی یک متخصص فرانسوی صورت گرفت

اعلام زمان موج دوم کرونا

کدخبر: ۳۴۷۸۹۱
یک متخصص فرانسوی معتقد است که احتمالا موج دوم کرونا در تابستان رخ می‌دهد و ۷۰ درصد مبتلایان علامت جدی ندارند.
اعلام زمان موج دوم کرونا

به گزارش اقتصادنیوز، پروفسور اریک کومه ، رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان پیتی-سالپتری‌یر، نگران است که موج دوم این بیماری همه گیر به ویژه به دلیل بازگشت از سفرهای خارج از کشور  بدون آزمایش های غربالگری، زودتر از آنچه که انتظار می رود ، در فرانسه آغاز شود. گزیده‌ای از نظرات او را می‌خوانید:

هرچه سختگیری کمتر باشد، خطر پیدایش مجدد این بیماری همه گیر بیشتر است. اپیدمی به پایان نرسیده است ، سایر کشورها مجبور به تنظیم مهار محلی هستند. در فرانسه ویروس را دست کم می گیریم،  در نتیجه گرفتار خواهیم شد.

برای کووید-19 هیچ درمانی و واکسنی وجود ندارد و این بیماری می تواند مشکل جدی ایجاد کند.چرا  700 هزار تست در هفته که به ما وعده داده شده بود ، انجام  نمی شود.ما حتی یک سوم آن را انجام نمی دهیم.

ما نشان دادیم که می توانیم تجمع های بیماری را شناسایی کنیم. اما همه آنها؟ نباید فراموش کنیم که 20 درصد از آنها بدون علامت و 50 درصد علائم بسیار کمی دارند.

ابتدا فکر می کردم از سرگیری مجدد این بیماری همه گیر در پاییز باشد ، اما از خود می پرسم که آیا زودتر از حد انتظار روی خواهد داد. نگران موج دوم در تابستان امسال هستم.

با بازگشایی مرزها قبل از تعطیلات تابستان مخالف نیستم، اما باید  آن را هوشمندانه انجام دهیم ، باید آن را بهتر کنترل کنیم.  تست ها را انجام

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید