رشد عجیب مصرف آب در تهران

کدخبر: ۳۴۸۰۰۷
اقتصادنیوز :معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب استان تهران گفت: مصرف آب در ۱۷ تیر امسال نسب به مدت مشابه سال گذشته ۵.۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،محمدرضا کرمی‌نژاد اظهار داشت: تهرانی ها روز گذشته سه میلیون و ۶۷۰ هزار مترمکعب آب مصرف کردند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون مردم تهران بیش از ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب مصرف کرده اند که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۱۱ درصدی را نشان می دهد این درحالی است که منابع آبی تهران بسیار محدود است.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب استان تهران با اشاره به اینکه  الگوی مصرف آب شرب در استان تهران ۱۴ مترمکعب برای هر خانوار در ماه است گفت: اگر هر خانوار بیش‌تر از این رقم مصرف کند، پرمصرف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد مشترکان در تهران بالاتر از الگوی مصرف آب استفاده می کنند.

کرمی نژاد با بیان اینکه اکنون تمامی تاسیسات شرکت آب و فاضلاب تهران از جمله تصفیه‌خانه‌ها و چاه‌ها با تمام ظرفیت در مدار بهره‌برداری هستند گفت: ظرفیت تولید آب تهران حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب در روز است.

وی گفت: امسال شیوع ویروس کرونا و گرمای زودرس یکی از علت های مصرف بیش از حد آب است که باید با درست مصرف کردن شاهد استفاده بهینه از آن باشیم.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب استان تهران شهروندان تهرانی درخواست کرد برای جلوگیری از افت فشار، قطعی آب و همین‌طور جلوگیری از جریمه شدن مشترکان در قبوض خود، مصرف را با راهکارهای ساده مدیریت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید