تمام داروهای کرونا از ابتدا تاکنون

کدخبر: ۳۴۸۱۸۸
دکتر بهنام حاجی حسینلو، متخصص بیماری های داخلی و مراقبت های حاد بیمارستانی و عضو هیئت علمی دانشگاه ایالتی ویسکانسین آمریکا به توضیح درمان‌های دارویی کرونا از ابتدای شیوع کووید 19 تاکنون پرداخته است.
تمام داروهای کرونا از ابتدا تاکنون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، او در این باره اظهار کرد: دو دارو به صورت روتین توسط پزشکان در همه دنیا استفاده می شد. آزیترومایسین و هیدروکسی کلروکین. آزیترومایسین آنتی بیوتیکی است که برای عفونت های باکتریال آتیپیکال استفاده می شوند و هیدروکسی کلروکین هم یک داروی ضد مالاریا است، ولی چون عملکردهای ضدالتهابی دارد در درمان هایی مثل آرتریت روماتیسمی و یا بیماری مثل لوپوس هم استفاده می شود.

دکتر حاجی حسینلو با اشاره به اینکه به مرور زمان داروی هیدروکسی کلروکین به چالش کشیده شد، گفت: استفاده از این دارو بسیار کم شده و اخیرا سازمان غذا و داروی آمریکا نیز مجوز اورژانسی که برای استفاده از هیدروکسی کلروکین داده بود لغو کرد.

وی به داروهای ضد ویروسی دیگری که در این مدت برای درمان بیماران تجویز شده اشاره کرد و افزود: داروهای کلترا، رمدسیویر، فاویپیراویر داروهای ضدویروسی هستند که علیه کووید۱۹ استفاده می شوند، از این میان کارایی داروهای رمدسیویر و فاویپیراویر در مطالعات متعدد نشان داده شده است. داروی رمدسیویر دارای مجوز استفاده اورژانسی در آمریکا و اخیرا مجوز مصرف را در اروپا دریافت کرده است. داروی فاویپیراویر نیز در چندین کشور دارای مجوز مصرف است و اخیرا قرار است در دانشگاه استنفورد آمریکا یک مطالعه بالینی در مورد اثربخشی فاویپیراویر بر روی بیماران سرپایی و کاهش علائم بیماران و انتقال ویروس انجام شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید