کارمند دفتر مرکل به جاسوسی متهم شد

کدخبر: ۳۴۸۳۴۱
اقتصادنیوز؛ وزارت کشور آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد یکی از کارمندان دفتر رسانه‌ای دولت این کشور چندین سال برای دستگاه امنیتی مصر فعالیت می‌کرده است.
کارمند دفتر مرکل به جاسوسی متهم شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ شخصی در دفتر رسانه‌ای صدراعظم آلمان به جاسوسی برای مصر و فروش اطلاعات مخالفان دولت قاهره که در آلمان زندگی می‌کنند، متهم شد.

به نوشته وبگاه «دویچه وله»، این شخص که برای بخش خدمات مراجعین در دفتر رسانه‌ای فدرال آلمان کار می‌کرده، اطلاعاتی را درباره مخالفان دولت مصر مستقر در آلمان، در اختیار سرویس‌های جاسوسی این کشور قرار می‌داد.

دادستانی عمومی فدرال آلمان نیز با تایید اتهام جاسوسی این شخص – که تا دسامبر ۲۰۱۹ در دفتر رسانه‌ای فدرال مشغول به کار بود – گفت تحقیقات درباره وی هنوز ادامه دارد.

روزنامه «بیلد» آلمان نیز در این باره نوشت: «نشانه‌هایی وجود دارد که سرویس‌های [امنیتی] مصر در تلاش هستند مصری‌هایی را که در آلمان زندگی می‌کنند برای مقاصد اطلاعاتی استخدام کنند».

بر این اساس، دولت آلمان معتقد است دستگاه‌های جاسوسی مصری به دنبال کسب اطلاعات درباره مخالفان مصری و اعضای گروه «اخوان المسلمین» هستند که در آلمان زندگی می‌کنند.

«استفان سیبرت» رئیس دفتر رسانه‌ای فدرال و سخنگوی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان با امتناع از پاسخ دادن به سوالات در این موضوع، گفت: «ما درباره تحقیقات جاری یا مسائل کارمندان خود صحبت نمی‌کنیم».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید