نخست‌وزیر سابق قطر:

عربستان‌وامارات پولشان را خرج مردمشان کنند

کدخبر: ۳۴۹۹۸۳
اقتصادنیوز؛ «حمد بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر سابق قطر به حکم دادگاه بین المللی لاهه به نفع قطر در پرونده بستن حریم هوایی چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر به روی این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ حمد بن جاسم در حساب توییتری اش نوشت: سرانجام حکم دادگاه لاهه به نفع قطر در خصوص رسیدگی به پرونده بستن حریم هوایی به روی این کشور و هواپیمایی اش، صادر شد و سخن گفتن از آن به منزله دستاوردی است که از پیش به دست آمده است.

او ادامه داد: آنچه می خواهم در اینجا اشاره کنم،  پول و وقتی است که به دلیل منازعات باطل صاحبانش از ابتدای محاصره هدر رفت.  آیا بهتر نبود که این پول و آن تلاش برای مردمی خرج می شد که از اوضاع مالی و اجتماعی ضجه می کنند.

نخست وزیر سابق قطر درادامه آورد: می شد آن مبالغ هنگفت را برای ایجاد راه حل هایی برای مشکلات شهروندان آن کشورها سرمایه گذاری کرد.

این مقام سابق قطری افزود: به دلیل فقدان شفافیت،  عدم مجازات مسئولان و ضعف و  عدم مشارکت مردمی، در این مورد صحیح است بگوییم: هرکس از مجازات در امان باشد، بی ادبی کند. علاوه براین شرم آور است که در رسانه های دروغ پردازشان، شکست را به پیروزی تبدیل می کنند.

دادگاه لاهه روز گذشته دادخواست های ارائه شده از سوی چهار کشور عربستان، مصر، امارات و بحرین مبنی بر عدم صلاحیت سازمان هواپیمایی بین المللی (ایکائو) برای رسیدگی به پرونده بستن حریم هوایی آن کشورها به روی قطر را رد کرده بود.

چهار کشور مذکور از اواسط ۲۰۱۷ قطر  را  محاصره هوایی کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید