حذف دو کشور دیگر از فهرست مجاز سفر به اروپا

کدخبر: ۳۵۰۰۷۷
اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا نام دو کشور صربستان و مونته‌نگرو را به دلیل شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در آنها از فهرست کشورهایی که اتباع آنها جازه سفر به محدوده سفری شنگن را دارند، حذف کرد.
حذف دو کشور دیگر از فهرست مجاز سفر به اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز اعضای اتحادیه اروپا در پایان ماه ژوئن، فهرستی از ۱۵ کشور را که اتباعشان مجاز به ورود به ۲۷ کشور منطقه شنگن هستند، منتشر و اعلام کردند که این فهرست هر دو هفته یکبار و بر پایه شاخص‌هایی از جمله کمتر یا نزدیک بودن متوسط ابتلای روزانه در مقیاس ۱۰۰ هزار نفر به نرخ اتحادیه اروپا بروز رسانی خواهد شد.

بر اساس فهرست اولیه، مسافران از مبداء الجزایر، استرالیا، کانادا، گرجستان، ژاپن، مونته‌نگرو، مراکش، نیوزیلند، رواندا، صربستان، کره جنوبی، تایلند، تونس و اوروگوئه می‌توانند به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند. کشور چین نیز به شرط انجام اقدام متقابل در این فهرست قرار گرفت.

بر اساس نخستین بروزرسانی این فهرست نه تنها کشور جدیدی به آن اضافه نشد بلکه با حذف صربستان و مونته‌نگرو شمار اولیه کشورهای مجاز نیز به ۱۲+۱ کشور کاهش یافت.مطابق اعلام شورای اتحادیه اروپا ۴ کشور اروپایی(ایسلند، نروژ، سوئیس و لیختن‌اشتاین) خارج از اتحادیه که عضو پیمان شنگن هستند نیز مشمول توصیه اعمال محدودیت سفر این شورا خواهند بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید