استقبال قابل‌توجه از مدل جدید آئودی

کدخبر: ۳۵۰۷۵۳
​اقتصاد نیوز:اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه آئودی یعنی E-Tron ترکیبی از قوای محرکه الکتریکی و کیفیت مورد انتظار از محصولات این برند است. اگرچه ما همیشه انتظار داشته‌ایم این خودرو عملکرد خوبی داشته باشد اما ژرمن‌ها ادعاهای برجسته‌ای داشته و می‌گویند این خودرو از نظر فروش بهترین عملکرد در کلاس خود را داشته و پرفروش‌ترین شاسی‌بلند الکتریکی اروپاست.
استقبال قابل‌توجه از مدل جدید  آئودی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از پدال، این خبر برای آئودی دوستان بسیار خوب است اما طبیعتا طرفداران برند تسلا با شک و تردید به این ادعاها نگاه خواهند کرد. خب آیا این گفته‌ها صحیح هستند؟ آئودی می‌گوید فروش جهانی E-Tron در نیمه اول امسال نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش قابل‌توجه ۸۶.۸ درصدی داشته است.

در کل تعداد ۱۷۶۴۱ دستگاه آئودی E-Tron جدید به فروش رفته است. در نروژ که خودروهای الکتریکی طرفداران زیادی دارند E-Tron سهم ۹۲ درصدی از کل فروش ارباب حلقه‌ها را به خود اختصاص داده که باورنکردنی است.

شایان ذکر است تسلا مدل Y که طبق انتظارات به پرفروش‌ترین محصول این شرکت تبدیل خواهد شد از سال آینده وارد بازار اروپا خواهد شد. این خودرو باید در کارخانه گیگا فاکتوری بیرون برلین تولید شود.

گفته می‌شود مدل گران‌تر تسلا مدل X از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۰ فروش ۱۴۸۳ دستگاهی در اروپا داشته است. آئودی آمار فروش اروپای E-Tron را منتشر نکرده اما این خودرو در سه‌ماهه اول امسال فروش نزدیک به ۸ هزار دستگاهی در قاره سبز داشته که بیش از ۵ برابر بیشتر از فروش رقبایی همچون جگوار آی پیس و مرسدس بنز EQC است.

این خودرو در نیمه اول سال ۲۰۲۰ فروش ۲۸۷۲ دستگاهی در آمریکا را تجربه کرده که بیش از فروش ۱۰۴۶ دستگاهی جگوار آی پیس است. آئودی می‌گوید آمار فروش E-Tron در آمریکا نسبت به سال ۲۰۱۹ بهبود ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. تنها سوال باقی مانده این است که آیا E-Tron توانسته تسلا مدل Y را شکست دهد یا خیر. تسلا مدل ۳ و Y در سه‌ماهه دوم امسال فروش جهانی ۸۰۰۵۰ دستگاهی داشته‌اند اما تسلا آمار جداگانه هرکدام را اعلام نکرده است. البته واضح است که فروش مدل ۳ در برخی بازارها بسیار بیشتر بوده است.

آئودی مدعی است روی غلتک افتاده است. E-Tron گل کرده و حداقل تا زمانی که تسلا مدل Y و دیگر رقبا ظاهر شوند این خودرو می‌تواند برتری خود را حفظ کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید