چرخش دولت منصورهادی علیه عربستان‌وامارات

کدخبر: ۳۵۰۹۷۶
اقتصادنیوز؛ نائب رئیس پارلمان وابسته به دولت مستعفی یمن با برشمردن خیانت ائتلاف سعودی-اماراتی در ایجاد تشکیلات شبه نظامی در یمن و ممانعت از باز شدن فرودگاه‌ها و بنادر گفت که اگر یمن به ثبات نرسد بیش‌ترین زیان را عربستان و امارات می‌برند.
چرخش دولت منصورهادی علیه عربستان‌وامارات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ نائب رئیس پارلمان وابسته به دولت مستعفی منصور هادی هم به جمع منتقدان از  ائتلاف سعودی-اماراتی پیوست که روند تحولات یمن دست این متجاوزان را برای مزدورانشان هم روکرده است.

عبدالعزیز الجباری در گفت‌وگو با شبکه الجزیره از ائتلاف سعودی-اماراتی خواست دست از ایجاد تشکیلات شبه نظامی و خلق مشکلات برای یمن بردارند.

او با اشاره به اینکه ائتلاف سعودی راه بهبود اوضاع یمن را سد کرده است، ادامه داد:« چرا از صادرات ثروت یمنی‌ها و بازشدن فرودگاه‌ها و بنادرشان ممانعت به عمل می‌آید؟».

این مقام دولت مستعفی یمن از تلاش عربستان برای جایگزین کردن یک توافق به جای توافق ریاض به منظور اجرای بعد صرفا سیاسی آن خبر داد و گفت: این توافق جدید و پیشنهادی، حول محور انتصاب مقامات سیاسی است و مشمول مباحث امنیتی نمی‌شود.

عبدالعزیز جباری گفت: «توافق ریاض یک طرح سعودی-اماراتی است که یمنی‌ها آن را امضا کردند، اما اجرایی نشد. همه اختیارات در دست ائتلاف بود، آنها اگر می‌خواستند می‌توانست این توافق را مو به مو پیاده کنند».

او با تاکید بر اینکه ائتلاف، مقصر اشغال جزیره سقطری توسط شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب است، گفت: «اگر یمن ثبات پیدا نکند، ائتلاف سعودی-اماراتی بیش‌ترین زیان را خواهند دید».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید