صحبت نا امید کننده بیل گیتس در مورد واکسن کرونا

کدخبر: ۳۵۲۰۶۴
اقتصاد نیوز:‌بنیان‌گذار کمپانی مایکروسافت در گفت‌و‌گویی تلویزیونی با شبکه CBS عنوان کرده برای مقاوم‌سازی بدن در مقابل ویروس کرونا، به چندین دوز مختلف از واکسن نیاز است. بنابراین احتمالا بیشتر از هفت میلیارد واکسیناسیون می‌بایست در سراسر جهان انجام شود.
صحبت نا امید کننده بیل گیتس در مورد  واکسن کرونا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دیجیاتو، بیل گیتس در این رابطه توضیح می‌دهد: «به نظر نمی‌رسد هیچ کدام از واکسن‌های فعلی با یک دوز تنها جوابگو باشند، هرچند اوایل امیدوار بودیم این اتفاق بیافتد». این نیکوکار میلیاردر که تاکنون حدود ۳۰۰ میلیون دلار برای مبارزه با کووید-19 اهدا کرده، معتقد است توسعه واکسن ویروس کرونا به اقدامی جهانی نیاز دارد.

واکسن کرونا

او اضافه می‌کند: «اگر می‌خواهید جلوی زنجیره انتقال را بگیرید، لازم است حداقل ۷۰ یا ۸۰ درصد از جمعیت جهان تحت پوشش [واکسن] قرار گیرند. این رقم خیلی بزرگی است.»

گیتس که از سال ۲۰۱۵ در مورد وقوع پاندمی جهانی بین مردم هشدار می‌داد، اعتراف می‌کند که «هنوز ابهاماتی در مورد واکسن‌ها وجود دارد»، اما معتقد است «این تنها راه حل خواهد بود» و «در گذر زمان پیشرفت خواهد کرد».

واکسن Moderna که ادعا می‌شود در حال حاضر به تزریق دو دوز به فاصله یک ماه نیاز دارد، از فردا (۲۷ ژولای) وارد مرحله جدید و مهمی از آزمایش می‌شود: مطالعاتی روی ۳۰ هزار نفر که ثابت می‌کند آیا این واکسن به اندازه کافی قدرت دارد تا از انسان در مقابل ویروس کرونا محافظت کند یا خیر.

وقتی در مورد ایمنی واکسن‌هایی که نیاز به چند نوبت تزریق دارند از بیل گیتس پرسیده شد، او اظهار کرد سازمان غذا و داروی ایالات متحده از عرضه هر گونه واکسن غیرایمن جلوگیری خواهد کرد: «سازمان غذا و دارو به خوبی نظاره‌گر ماجرا است. آنها استاندارد طلایی برای تمام قانون‌گذاران و راهنمای آنها در جهان هستند. اگر به آن وفادار باشند، اوضاع خوب پیش خواهد رفت».

در ایالات متحده تاکنون بیشتر از چهار میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند. با این حال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مدعی است «ایالات متحده کمترین درصد مرگ و میر در جهان را داراست».

بیل گیتس با اشاره به این ادعا می‌گوید حرف ترامپ به هیچ عنوان صحیح نیست. «اصلا و ابدا. از هر مقیاسی حساب کنیم، ایالات متحده بدترین آمار را دارد. آمار ما بیشتر می‌شود، در حالی که ما مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها هستیم. پس مشکلی در رهبری ما وجود دارد. بدون شک اشتباهات بزرگی رخ داده است».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید