نقشه برایان هوک برای ایران!

کدخبر: ۳۵۲۲۸۴
اقتصادنیوز: نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران بار دیگر با متهم کردن ایران به تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه تأکید کرد که دولت متبوعش به اعمال فشار برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران ادامه خواهد داد.
نقشه برایان هوک برای ایران!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم: «برایان هوک» مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه  بار دیگر اتهامات بی‌اساس خود علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد که ایران به دنبال بی‌ثبات کردن و جنگ‌افروزی در خاورمیانه است.

برایان هوک که طی چند دهه اخیر کمتر کشوری در خاورمیانه و شمال آفریقا از دخالت‌های ویرانگر دولت متبوعش در امان مانده،‌ مدعی شد که ایران یک سیاست خارجی توسعه‌طلبانه را دنبال می‌کند و به همین دلیل آمریکا همچنان به تلاش‌های خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ادامه می‌دهد.

مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران که اخیراً برای گفتگو با مقامات چندین کشور عربی درباره تحریم تسلیحاتی علیه ایران به خاورمیانه سفر کرده است، امروز پس از دیدار با وزیر خارجه کویت در یک نشست خبری مجازی اظهار داشت: «ایران بززرگترین زرادخانه‌های موشکی را در مقایسه با هر کشور دیگری در اختیار دارد. آنها موشک‌ها و راکت‌ها را به گروه‌های نیابتی خود نیز منتقل می‌کنند. آنها گروه‌ها و بازیگران غیردولتی متعددی را سازمان‌دهی و تجهیز می‌کنند و این باعث بروز بی‌ثباتی گسترده در خاورمیانه می‌شود.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی بدون اشاره به حمایت‌های دولت متبوعش از ائتلاف سعودی در تجاوز نظامی به یمن که هزاران غیرنظامی را به کام مرگ کشانده، مدعی شد که آمریکا خواستار پایان بخشیدن به جنگ یمن است اما ایران چنین چیزی را نمی‌خواهد!

وی در ادامه بار دیگر با تأکید بر اینکه تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران در ۱۸ اکتبر [۲۷ مهر] منقضی خواهد شد، ادعا کرد که پایان یافتن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به معنای تشدید درگیری‌ها در سوریه و یمن خواهد بود.

اواسط خردادماه سال جاری «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که پیش نویس قطعنامه‌ای را که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است، میان اعضای شورای امنیت از جمله روسیه توزیع کرده است.

نماینده آمریکا گفت که می‌خواهد ابتدا با سفرای کشورها صحبت کند تا اطمینان حاصل کند که همه می‌دانند که شورای امنیت سازمان ملل اجازه نخواهد داد این ممنوعیت‌ها در ماه اکتبر به پایان برسند.

برای تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید دست‌کم ۹ کشور عضو شورای امنیت با آن موافقت کنند و در عین حال قطعنامه از سوی هیچ‌یک از اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) وتو نشود.

ماه گذشته «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که حتی اگر قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران وتو شود، دولت متبوعش ابزارهای دیگری نیز برای تمدید این تحریم‌ها در اختیار دارد.

یک روز بعد از مطرح شدن این اظهارات از سوی مشاور امنیت ملی آمریکا، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تأکید کرد که آمریکا هیچ شانسی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید