برآورد آمار تلفات کرونا در آمریکا

کدخبر: ۳۵۵۶۲۷
بر اساس تجزیه و تحلیل روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز آمار قربانیان کرونا در ایالات متحده حدود 60 هزار نفر بیشتر از آمار فعلی در این کشور است.
برآورد آمار تلفات کرونا در آمریکا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: تحلیل‌هایی که روزنامه نیویورک از پیش‌بینی‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا به دست آورده نشان می‌دهد که از ماه مارس به بعد حدود ۲۰۰ هزار نفر از مردم آمریکا بیشتر از معمول جان خود را از دست داده‌اند.  

به نوشته نیویورک تایمز، این آمار حدود ۶۰ هزار نفر بیشتر از شمار کشته‌شدگان فعلی بر اثر ویروس کرونا بوده است.

این روزنامه آمریکایی نوشت، شمارش تعداد قربانیان زمان‌بر است و بسیاری از ایالت‌ها هفته‌ها یا ماه‌ها از ارائه گزارش در این خصوص عقب مانده‌اند. 

تخمین‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا بر اساس چگونگی عقب ماندگی داده‌های مرگ و میر در سال‌های گذشته تنظیم می‌شود.

حتی با این رویه، اگر ایالت‌ها سیستم ارائه گزارش خود را تغییر داده باشند و یا در صورت افزایش مرگ و میر، این ایالت‌ها در ارائه آمار بیشتر از گذشته عقب بمانند، این امکان وجود دارد که به ارائه آمار کامل اهمیت کمتری داده شود. 

نیویورک تایمز همچنین نوشت، هنگامی که ویروس کرونا در ایالات متحده از اول ماه مارس شیوع پیدا کرد، میزان مرگ و میر که فراتر از حالت عادی بود در شمال شرق این کشور مشاهده شد و این درست زمانی بود که ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی شاهد افزایش شدید مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بودند. 

این بخش از آمریکا همچنان حدود نیمی از قربانیان را به خود اختصاص می‌دهد. 

نیویورک تایمز نوشته همزمان که ویروس کرونا در این نقاط کانونی افزایش پیدا کردند، قربانیان در دیگر بخش‌های آمریکا نیز افزایش یافتند. 

بسیاری از موارد ابتلا و مرگ و میر در جنوب و غرب آمریکا احتمالاً از برداشته شدن تعطیلی‌ها و محدودیت‌های مربوط به فاصله گذاری اجتماعی نشأت گرفته است.  

در ماه ژوئیه، ۹ ایالت از ۱۳ ایالت در جنوب آمریکا، شاهد مرگ و میر‌هایی بودند که فراتر از حالت عادی بود. افزایش شمار مبتلایان در ایالت‌هایی چون تگزاس بر بیمارستان‌های این ایالت فشار آورد و موجب ایجاد هرج و مرج شد. 

طبق گزارش وب سایت دانشگاه جان هاپکینز، تاکنون شمار کلی مبتلایان به این ویروس ناشناخته در آمریکا به پنج میلیون و ۱۹۵ هزار و ۱۹۵ نفر رسیده که از این تعداد، ۱۶۵ هزار و ۹۷۵ نفر نیز قربانی این ویروس شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید