ادعای ارتش آمریکا؛ کره شمالی ۲۰ تا ۶۰ بمبب هسته ای دارد

کدخبر: ۳۵۶۵۷۲
اقتصادنیوز: ارتش آمریکا بامداد چهارشنبه مدعی شد : تخمین زده می شود کره شمالی میان ۲۰ تا ۶۰ بمب هسته‌ای داشته باشد.
ادعای ارتش آمریکا؛ کره شمالی ۲۰ تا ۶۰ بمبب هسته ای دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از نیویورک پست، براساس گزارش ارزیابی وزارت ستاد ارتش آمریکا تحت عنوان "تاکتیک‌های کره شمالی"، اعتقاد بر این است که پیونگ یانگ میان ۲۰ تا ۶۰ بمب هسته‌ای و دو هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار تن تسلیحات شیمیایی داشته باشد.  

در گزارش ارتش آمریکا آمده است که بعید است کره شمالی این حجم از تسلیحات را که برای جلوگیری از تغییر رژیم در کشور نگه داشته است، حاضر به تحویل شود.  

براساس ادعای ارتش آمریکا، کره شمالی این امکان را دارد که سالانه ۶ بمب هسته‌ای جدید تولید کند.  

در برخی از گزارشات ارائه شده به دولت آمریکا گفته می‌شود که کره شمالی حتی می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۰ تعداد تسلیحات هسته‌ای خود را به ۱۰۰ عدد برساند.  

در گزارش ارتش امریکا آمده است که کره شمالی به دنبال سلاح هسته‌ای بود زیرا رهبران آن فکر می‌کردند تهدید حمله هسته‌ای باعث جلوگیری پیشبرد سیاست‌های دیگر کشورها برای تغییر رژیم می‌شود.  

در این گزارش همچنین اشاره شده است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شاهد سرنوشت معمر قذافی دیکتاتور لیبی بوده و نمی‌خواهد چیزی مشابه به آن در کره شمالی اتفاق بیفتد.  

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر پیونگ یانگ برای از بین بردن برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی در قبال ارائه امتیازات آمریکا از ژوئن (خرداد) سال ۲۰۱۸ تا کنون سه بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند.  

اما این مذاکرات به دنبال اختلافات عمیق طرفین در مورد خلع تسلیحات هسته‌ای کره شمالی و کاهش تحریم‌های آمریکا با شکست مواجه بوده است.  

در راستای بدعهدی‌های آمریکا در مذاکرات، مؤسسه صلح خلع سلاح وزارت امور خارجه کره شمالی در ماه گذشته اعلام کرد: دولت کره شمالی برای از بین بردن تهدیدهای هسته‌ای آمریکا، از طریق گفت ‌وگو و توسل به قوانین بین‌الملل همه تلاش خود را به کار بست اما همه اینها بیهوده بود.  

این مؤسسه افزود: اینک تنها یک گزینه باقی مانده و آن تقابل با [تهدید] هسته‌ای است.  

رسانه‌ها گزارش دادند که دولت کره شمالی اعلام کرده است؛ زرادخانه تسلیحاتی خود را تقویت خواهد کرد تا تهدیدهای مدوام هسته‌ای آمریکا را مهار کند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید