خوراکی هایی که غلظت خون را از بین می برد

کدخبر: ۳۵۹۴۲۳
اقتصادنیوز : حتما نام غلظت خون به گوشتان خورده است، نوعی بیماری که باعث کند شدن حرکت خون در رگ و قلب‌ها شده که با گرفتگی اندام‌هایی نطیر دست و پا موحب سکته مغزی خواهد شد.
خوراکی هایی که غلظت خون را از بین می برد

به گزارش اقتصادنیوز ، افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون در واحد حجم را غلظت خون می‌نامند. در صورتی که هموگلوبین در مردان بالاتر از ۱۸ و در زنان فراتر از ۱۶ گرم در دسی لیتر باشد، عارضه غلظت خون رخ داده است. این وضعیت می‌تواند به صورت اولیه و ناشی از بیماری «پلی سیتمی‌ورا» باشد و یا ثانویه به مشکلاتی مانند کاهش اکسیژن رسانی‌ بافتی، بیماری‌های ریوی، ارتفاع بالا، کشیدن سیگار، اختلالات مربوط به هموگلوبین، افزایش تولید اریتروپویتین و تومرها باشد.

افزایش غلظت خون در بدن باعث کند شدن حرکت خون در قلب و رگ‌ها می‌شود که با گرفتگی اندام‌هایی نظیر دست و پا موجب سکته مغزی خواهد شد.

در مورد علائم بروز غلطت خون باید گفت در بعضی از افراد علامتی مشاهده نمی‌شود در برخی نیز مشکلاتی مانند ضعف و بی‌حالی، سردرد، سبکی سر، اختلالات بینایی، تنگی نفس، خارش‌های پوستی به ویژه بعد از استحمام. قرمزی صورت و وریدهای برجسته چشم‌ها و بزرگی کبد و طحال از مشاهده می‌شود. همچنین در مراحل بعدی امکان بروز زخم معده، دردهای استخوانی و حتی نقرس و سنگ کلیه ممکن است مشاهده شود.

برای درمان غلظت خون می‌توان با درمان عامل زمینه‌ای شروع کرد. پرهیز از کشیدن سیگار، عدم حضور در محیط آلوده، مصرف زیاد مایعات، فصد خون و درمان‌های دارویی نیز توصیه می‌شود. در فصد خون. خون گرفته شده از بیمار قابل استفاده نیست اما دقت کنید که هیچگاه نمی‌توان از روی سیاهی و تیره بودن خون به این نتیجه رسید که فرد غلظت خون دارد و تنها طی آزمایشات می‌توان به این نتیجه رسید. 

استرس و تنش‌های عصبی هم عامل بروز غلظت خون کاذب است، استرس و فشارهای روانی سبب افزایش ترشح آدرنالین و در نتیجه بروز انقباضات عروقی می‌شود که به این ترتیب پلاسما به خارج عروق نشت کرده و نسبت به گلبول قرمز کاهش می‌یابد. تعریق و اسهال‌های شدید نیز از علل دیگر بروز غلظت خون کاذب یا موقت است. سن شیوع این عارضه بالای ۴۰ سال بوده و در مردان نیز شایع‌تر است.

آلبالو، آب لیموترش و موز سبب صاف شدن خون می‌شوند. به طور کلی میوه‌ها و سبزی‌ها به علت دارا بودن ویتامین C و فیبرهای محلول و نامحلول، یک عمل حفاطتی در مقابل افزایش غلظت خون و افزایش فشارخون دارند، به همین علت افراد گیاه‌خوار نه تنها احتمال ابتلا به سرطان روده را از خود دور کرده‌اند بلکه دارای خون رقیق‌تر و فشارخون پایین‌تزی نسبت به هم سن و سالان خون هستند.

بنابر اعلام سازمان انتقال خون برای کاهش لخته شدن خون مصرف روغن جامد، روغن نارگیل، چربی‌های حیوانی، گوشت قرمز، دل، قلوه، مغز، پیه گاو و گوسفند را کاهش دهید و به جای آن از لبنیات کم‌چرب، ماهی، سبزی و میوه‌ ی فراوان استفاده کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید