7 نوع پلاستیکی که مواد سمی تولید می کنند و اصلا نباید دور انداخته شوند+ اینفوگرافیک

کدخبر: ۳۶۰۰۱۶
پلاستیک ها همه جا هستند. در گوشه گوشه زندگی ما جا خوش کرده اند. تصور زندگی بدون پلاستیک گویی از محالات است. آیا روزی خواهیم توانست در دنیایی بدون پلاستیک زندگی کنیم؟ شاید طرح این پرسش در حال حاضر بسیار زود است.
7 نوع پلاستیکی که مواد سمی تولید می کنند و اصلا نباید دور انداخته شوند+ اینفوگرافیک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انرژی امروز، شاید نتوان در آینده ای نزدیک دنیایی بدون حضور پلاستیک ها را تصور کرد، اما می توان راه هایی برای کاهش مصرف این مواد یافت.

پلاستیک ها در همه جنبه های زندگی ما نفوذ کرده اند. مسئله فقط کیسه های خرید پلاستیکی یکبار مصرف یا لیوان ها و ظروف های پلاستیکی نیستند که برخی کشورها با افتخار تولید و توزیع آن ها را ممنوع می کنند. موضوع ابعاد بسیار پیچیده تری دارد.

پلاستیک

گفته می‌شود 70 درصد حجم یک خودرو که برابر با 10 درصد از وزن آن می‌شود از پلاستیک تشکیل شده است.

30 درصد مواد تشکیل دهنده یک کامپیوتر رومیزی  PC، از پلاستیک است.

آیا می شود دنیایی بدون خودرو یا کامپیوتر را تصور کرد؟ مسلما خیر. اما می توان مواد جدیدی ساخت تا به جای پلاستیک ها در این تجهیزات استفاده شوند. یا می توان روش های برای بازیافت آنها اختراع کرد.

مشکل اینجاست که هزینه های بازیافت پلاستیک ها بسیار زیاد است.

به هر حال انچه که مسلم است این که مواد پلاستیکی نباید مانند دیگر زائدات دور انداخته شوند. به عنوان مثال، پلاستیک های مورد استفاده برای بطری های آب که به طور کلی به پت (PET  یا PETE) مشهور هستند، پلاستیک های پلی اتیلن با چگالی بالا مثلا ظروف روغن موتور؛ پلی اتیلن کلرایدها یعنی همان هایی که در لوله کشی فاضلاب ساختمان ها کاربرد دارند؛ پلاستیک های با چگالی کم (LDPE) مثل کیسه های پلاستیکی؛ پلی پروپیلن ها که در خودروها مورد مصرف دارند؛ و پلی استایرن ها که در ظروف یکبار مصرف استفاده می شوند.

در اینفوگرافیک زیر به طور خلاصه این پلاستیک ها معرفی شده وموارد مصرف آنها همراه با مواد سمی که تولید می کنند تشریح شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید