رجزخوانی ترامپ در مورد تسلیحات هسته‌ای پنتاگون

کدخبر: ۳۶۰۶۵۱
اقتصادنیوز : گزیده‌هایی از کتاب در دست انتشار باب وودوارد، روزنامه‌نگار واشنگتن پست با عنوان "خشم"، شامل اظهاراتی از رئیس جمهور آمریکا درباره سیستم تسلیحات هسته‌ای پنتاگون است که "شما ندیده و نشنیده‌اید".

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا ، روز چهارشنبه روزنامه واشنگتن پست که وودوارد سردبیر آن است، گزیده‌هایی از کتاب آینده این روزنامه‌نگار درباره ریاست جمهوری ترامپ است، منتشر کرد.

این اظهارات ترامپ در مورد یک سیستم تسلیحات هسته‌ای در بخشی از کتاب آمده است که در آن ترامپ درباره دوره ریاست جمهوری‌اش در سال ۲۰۱۷ بحث می‌کند؛ زمانی که آمریکا و جمهوری خلق دموکراتیک  کره، در آستانه جنگ به نظر می‌رسیدند.

ترامپ در این مصاحبه به وودوارد می‌گوید: من یک سیستم تسلیحات هسته‌ای ساخته‌ام که هیچ‌کس تا به حال در این کشور نداشته است. ما تجهیزاتی داریم که هیچ‌کس نه دیده و نه شنیده است. وی اضافه می‌کند، تجهیزاتی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جینپینگ، رئیس جمهور چین هرگز تا به حال به گوششان نخورده است!

این اظهارات ترامپ، نظر خوانندگان را به خود جلب کرد و آن‌ها را درباره اینکه ترامپ ممکن است در حال اشاره به چه چیزی باشد، به تفکر واداشت. ترامپ به بیان نادرست یا اغراق‌آمیز درباره فناوری‌های نظامی شناخته می‌شود؛ از موشک "سوپر دوپر" مافوق‌صوت که مدعی شد ۱۷ برابر سریع‌تر از سلاح‌های فعلی است، تا اعتقاد مداوم به اینکه جنگنده ضربه مشترک اف-۳۵ واقعاً نه تنها در صف راداری دشمن، بلکه در نزد چشم غیرمسلح هم نامرئی است.

"جیمز آکتون"، مدیر مشترک موسسه کارنگی برای صلح بین‌المللی برنامه سیاست هسته‌ای روز چهارشنبه در توییتر نوشت ممکن است ترامپ به دبلیو ۷۶-۲ اشاره کرده باشد؛ یک کلاهک هسته‌ای کم‌بازده که ساخت آن توسط کاخ سفید در بررسی وضعیت هسته‌ای ۲۰۱۸، سفارش داده شد.

عملکرد دبلیو ۷۶-۲ فقط ۵ کیلوتن گزارش شده است؛ یک‌سوم بمبی که هیروشیمای ژاپن را در اوت ۱۹۵۴ نابود کرد. زمانی که بررسی وضعیت هسته‌ای در فوریه ۲۰۱۸ منتشر شد، این پیشنهاد محکومیت گسترده را به همراه داشت، چرا که گزینه دستگاه هسته‌ای کم‌ّبازده می‌تواند استفاده از آن را برای کاخ سفید خوشایند جلوه دهد ...

ماه گذشته، مرکز سلاح‌های هسته‌ای نیروی هوایی ایالات متحده درخواست اطلاعات برای پیمانکاران با ایده‌هایی درباره ارتقای مافوق‌صوت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را صادر کرد؛ موشک‌هایی که ایالات متحده از آن‌ها برای حملات هسته‌ای استفاده می‌کند. هنگامی که در این باره از مرکز فوق سؤال شد، نیروی هوایی سریعاً اعلامیه را لغو کرد و با اشاره به تعهدات فعلی خود، پیگیری سلاح هسته‌ای مافوق صوت را انکار کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید