دعای سلامتی برای مرجع تقلید متفاوت

کدخبر: ۳۶۰۸۵۷
اقتصادنیوز : آیت‌الله صانعی در بیمارستان بستری شد. او پنجشنبه شب و به‌ دلیل شکستگی از ناحیه دست و لگن در بیمارستان نکویی قم بستری شده و احتمال جراحی برای او وجود دارد.
دعای سلامتی برای مرجع تقلید متفاوت

اقتصادنیوز به نقل از اعتماد ،آیت‌الله صانعی از مراجع تقلید شیعه است که میان اصلاح‌طلبان محبوبیت بسیاری دارد. او را بیشتر به ‌دلیل نگرش متفاوتی می‌شناسند که به مسائلی چون مسائل پیرامون زنان، دغدغه‌های جامعه مدنی و مباحث سیاسی موردنظر اصلاح‌طلبان دارد.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> آیت‌الله یوسف صانعی در گذشت

>>>> تصویری از آخرین لحظات زندگی آیت الله صانعی

مرجع تقلیدی که پس از انتخابات ۸۸ به‌ دلیل اظهارات جنجالی‌اش مغضوب گروهی خاص شد و هجمه‌های سنگینی را تحمل کرد. حمله‌ها به آیت‌الله صانعی تا آنجا پیش رفت که دی‌ماه ۸۸، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «براساس تحقیقات به عمل آمده در یک سال گذشته و پس از جلسات تعدد به این نتیجه رسیده است که ایشان فاقد ملاک‌های لازم برای تصدّی مرجعیت است.» موضوعی که با واکنش‌های بسیاری از سوی مراجع تقلید قرار گرفت.

چنانچه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با اظهار تاسف و تعجب از این ادعای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعلام کرد که موقعیت مرجعیت مثل مناصب حکومتی نیست که شخص، گروه، نهاد و تشکلی برای خود حقی در نصب و عزل آن قائل باشد و مجمع روحانیون مبارز هم در واکنش به بیانیه منتشر شده، تاکید کرد که جای هیچ‌گونه تردیدی در مرجعیت آیت‌الله صانعی نیست و این مرجعیت با بیانیه یک گروه موردپذیرش مقلدان قرار نگرفته است که با بیانیه گروهی دیگر از اعتبار بیفتد. اما این پایان حمله‌ها به این مرجع تقلید نبود؛

در ادامه سال ۸۸ دفاتر آیت‌الله صانعی در شهرهای مختلفی ازجمله گرگان، نجف‌آباد، تبریز و قم مورد هجوم قرار گرفت و در برخی موارد به‌طور موقت بسته شد. همچنین فیلتر شدن وبسایت این مرجع تقلید، یکی دیگر از برخوردهایی بود که در واکنش به انتقادات صانعی از عملکرد مسوولان در جریان انتخابات ۸۸ صورت گرفت. صانعی اما در ادامه و البته در حاشیه به فعالیت‌های خودش ادامه داد. او در سال ۹۶ مردم را دعوت به رای دادن به روحانی کرد و گفت به آقای روحانی رای می‌دهیم تا کشتی وسط دریا مانده را به مقصود برساند. آیت‌الله صانعی حالا به ‌گفته رییس دفترش در منزل زمین خورده و همین موضوع باعث شکستگی لگن و دست او شده است.

کی از پزشکان مطلع درباره آخرین وضعیت آیت‌الله چنین توضیح داده است: «از همان لحظات ابتدایی انتقال این مرجع تقلید شیعه به بیمارستان، تمام اقدامات لازم صورت گرفت تا با تشخیص صحیح و دقیق ابعاد و میزان مصدومیت، مراحل درمان آغاز شود.»

به گفته او، حضرت آیت‌الله صانعی دچار شکستگی لگن و استخوان دست شده‌اند که باید با تصویر‌برداری‌ها و انجام آزمایشات مقدماتی، آماده عمل جراحی شوند و در حال حاضر مراحل مشاوره‌های پزشکی در حال انجام است که اگر همه پاسخ‌ها مثبت باشد، آنگاه عمل جراحی روی ایشان انجام خواهد شد.» این کادر درمانی حال عمومی حضرت آیت‌الله صانعی را با ثبات و رضایت‌بخش توصیف کرد و در عین حال یادآور شد که طبیعت این شکستگی‌ها به گونه‌ای است که فشار زیادی را به بیمار مخصوصا در سنین بالاتر وارد می‌سازد و تلاش تیم پزشکی بر آن است که عوارض این مصدومیت را به حداقل برساند و ان‌شاءالله با دعای مومنان ایشان هرچه سریع‌تر بهبود یابند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید