ترامپ: کره‌زمین خنک خواهدشد/ علم چیزی درباره تغییر اقلیم نمی‌داند

کدخبر: ۳۶۱۵۳۰
اقتصادنیوز؛ ​دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه «فکر نمی‌کنم علم چیزی درباره تغییرات آب و هوایی بداند»، گفت که کره زمین خنک‌تر خواهد شد.
ترامپ: کره‌زمین خنک خواهدشد/ علم چیزی درباره تغییر اقلیم نمی‌داند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که بارها تغییرات آب و هوایی را فریب توصیف کرده است در دیدار با مقام‌های کالیفرنیا در پی آتش سوزی گسترده در این ایالت گفت: فکر نمی کنم علم چیزی درباره تغییرات آب و هوایی بداند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی در این زمینه نوشت: ترامپ توافق علمی بر سر این که تغییرات آب و هوایی نقش محوری را در آتش سوزی های کرانه غربی در کالیفرنیا ایفا می کند نادیده گرفت و در حالی که هنوز بوی آتش سوزی ها در جنگل های کالیفرنیا استشمام می شد، بار دیگر بر ادعای اثبات نشده خود تاکید کرد که ناتوانی در کندن کف جنگل و پاکسازی چوب مرده باعث این اتش سوزی ها شده است.

موضوع آتش سوزی ها چالش تازه ای در مقابل کمپین انتخاباتی ترامپ محسوب می شود. او تاکنون با موانعی به دلیل شیوع ویروس کرونا، بیکاری و ناآرامی اجتماعی مواجه بوده است.

ترامپ در سفر به شمال کالیفرنیا، گزارش فرماندار دموکرات این ایالت و تنی چند از مقامات فدرال و ایالتی را شنید. در این دیدار رئیس سازمان منابع طبیعی از ترامپ خواست به تغییرات آب و هوایی و مفهوم آن برای جنگل ها توجه داشته باشد.

وی افزود: اگر علم را نادیده بگیرید ما نمی توانیم از کالیفرنیایی ها حفاظت کنیم.

ترامپ پاسخ داد: هوا خنک تر خواهد شد، خواهید دید.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت، در واقع من فکر نمی کنم که علم واقعا از این قضیه چیزی می داند.

کارشناسان می گویند ادعای ترامپ درباره این که کره زمین خنک تر خواهد شد در تضاد با واقعیت ها است.

ترامپ نقش علم در تغییرات آب و هوایی را زیر سوال برد

جو بایدن رقیب دموکرات او، روز دوشنبه ویرانی های ناشی از آتش سوزی و افزایش شمار کشته شدگان در کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن را نیازمند به رهبری قوی از سوی رئیس جمهوری دانست و او را آتش افروز اقلیم توصیف کرد.

وی در انتقاد از ترامپ گفت: اکنون وقت آن نیست که به دنبال مقصر بگردیم و مدیریت این وضعیت به رهبری قوی نیاز دارد و معلوم است که ما در آمریکای تحت ریاست ترامپ در شرایط امنی بسر نمی بریم.

با ادامه آتش سوزی ها برخی از فعالان محیط زیست درباره جدی گرفتن این موضوع حتی از سوی بایدن ابراز ناامیدی و اشاره کرده اند که برای مثال او از بیشتر مولفه های توافق سبز آب و هوایی حمایت نمی کند.

ترامپ در سال ۲۰۱۵میلادی به طور علنی گفت من گرم شدن هوا را باور ندارم و معتقد نیستم که گرمایش هوا به دلیل اقداماتی است که بشر انجام می دهد. در دسامبر سال ۲۰۱۹ وی توافق جدید سبز را محکوم کرد.

در سال های اخیر جامعه علمی نسبت به تاثیرات مخرب تغییرات آب و هوایی هشدار داده اند. به گفته آنها تاثیرات تغییرات آب و هوایی سریع تر از آنچه که قبلا درک می شد، بروز کرده است.

کمیته میان دولتی سازمان ملل در حوزه تغییرات آب و هوایی به این نتیجه رسیده که کشورها باید بسرعت تولید گازهای گلخانه ای، دی اکسید کربن و متان را کاهش دهند  تا از تاثیرات مخرب تر گرم شدن زمین جلوگیری کنند.

ترامپ بارها علم تغییرات آب و هوایی را زیر سوال برده و نسبت به نقش فعالیت بشر در آن ابراز تردید کرده است و خواستار توسعه تولید سوخت فسیلی و تسریع در لغو مقرراتی است که روسای جمهوری قبل از او در زمینه تغییرات اقلیمی اجرا کرده اند.

بایدن می گوید تغییرات آب و هوایی «بزرگترین تهدید امنیت ملی ما است» و خواستار «انقلابی» برای مقابله با آن شده است.

او طرح ملی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و سرمایه گذاری در بخش فناوری و زیرساختها ارائه کرده است و در دوران سناتوری خود، درباره گازهای گلخانه ای هشدار داده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید