اولین داروی اختصاصی کووید-۱۹ در مراحل پایانی

کدخبر: ۳۶۱۵۳۴
اقتصادنیوز؛ داروی آزمایشی REGN شرکت داروسازی آمریکایی ریجنران (Regeneron) اولین داروی اختصاصی طراحی شده برای درمان کووید-۱۹ است که توسط کارآزمایی بالینی Recovery در دانشگاه آکسفورد آزمایش می‌شود.
اولین داروی اختصاصی کووید-۱۹ در مراحل پایانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛  داروی مذکور که "REGN-COV۲" نام دارد، اولین داروی اختصاصی طراحی شده برای درمان کووید-۱۹ است که توسط کارآزمایی بالینی"Recovery" در دانشگاه "آکسفورد" آزمایش می‌شود. این دارو در افراد مبتلا به ویروس کرونا که بستری شده‌اند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آزمایش Recovery یکی از بزرگترین آزمایشات بالینی تصادفی برای بررسی درمان‌های بالقوه کووید-۱۹ در جهان است و از آوریل تاکنون محققان آن طیف وسیعی از درمان‌های بالقوه را آزمایش کرده‌اند. در ماه ژوئن، نتایج آزمایشات نشان داد که استفاده از هیدروکسی کلروکین(دارویی که روزی رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ تبلیغ می‌کرد) در درمان بیماران بستری مبتلا به کووید-۱۹ هیچ فایده‌ای ندارد.

شرکت ریجنران در ماه ژوئیه اعلام کرد که داروی "REGN-COV۲" در مراحل پایانی قرار دارد و آزمایشات فاز ۳ در ایالات متحده به منظور ارزیابی اثربخشی دارو در جلوگیری از ابتلا به این بیماری در بین افراد آلوده نشده که از نزدیک با یک بیمار کووید-۱۹ در تماس بوده‌اند انجام می‌شود. این دارو همچنین در آزمایشات بالینی فاز ۲ / فاز ۳ برای درمان کووید-۱۹ است.

مطالعات اثرات دارو در نخستی سانان غیرانسانی نشان داده است که داروی" REGN-COV۲"میزان ویروس و آسیب ناشی از آن در ریه‌ها را کاهش می‌دهد.

"پیتر هوربی"(Peter Horby) استاد بیماری های عفونی نوظهور و بهداشت جهانی در دانشگاه آکسفورد و محقق ارشد این تحقیقات گفت: ما مشتاقانه منتظریم ببینیم که REGN-COV۲ در یک آزمایش بالینی تصادفی در مقیاس بزرگ چگونه عمل می‌کند و آیا ایمن و موثر است یا خیر.

REGN-COV۲ یک داروی آنتی بادی ضد ویروسی است که هدف آن جلوگیری از اثربخشی کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲(ویروسی که باعث ایجاد کووید-۱۹ می شود) است. این دارو از ترکیبی از یک آنتی بادی ساخته شده توسط ریجنران و یک آنتی بادی جدا شده از افرادی که از ویروس کرونا بهبود یافته‌اند ایجاد شده است. آنتی بادی‌ها، پروتئین‌های خونی هستند که در پاسخ به مواد خارجی مانند ویروس‌ها تولید می‌شوند و توسط سیستم ایمنی بدن برای مقابله با آنها استفاده می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید