تمدید مهلت تشکیل دولت لبنان از سوی ماکرون

کدخبر: ۳۶۱۷۶۷
همزمان با انتشار اخباری از به تاخیر افتادن دیدار امروز میشل عون با نخست وزیر مکلف لبنان، منابع آگاه از روند گفت‌وگوها درباره تشکیل دولت جدید لبنان از تمایل رئیس جمهوری فرانسه برای تمدید چند روزه مهلت تعیین شده برای تشکیل این دولت خبر دادند.
تمدید مهلت تشکیل دولت لبنان از سوی ماکرون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه الشرق الأوسط گزارش داد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به مقامات لبنان فرصت بیشتری برای گفت‌وگو درباره تشکیل دولت و توافق درباره آن داده است.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه از روند گفت‌وگوها درباره تشکیل دولت جدید لبنان نوشت: ماکرون به افراد مربوطه اعلام کرده که تمایل به تمدید مدت زمانی را دارد که وی با توافق با دولت و احزاب سیاسی اصلی لبنان برای تشکیل دولت آینده تعیین کرده بود.

طبق گفته این منابع، ماکرون به مقامات لبنان ابلاغ کرده است که تمدید یک یا دو روزه مهلت تشکیل دولت که فردا به پایان می‌رسد، راه را برای تشدید تماس‌ها برای فراهم کردن شرایط غلبه بر بن بست در روند تشکیل دولت هموار می‌کند.

در همین حال منابع لبنانی اعلام کردند دیدار امروزمیشل عون رئیس جمهور لبنان با نخست وزیر مامور به تشکیل دولت به فردا پنجشنبه موکول شده است.

همچنین یک روزنامه نگار لبنانی مدعی شد ادیب استعفایش از این سمت را نوشته و سرنوشت این مساله طی روزهای آتی مشخص خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید