هشدار جدی؛ کرونا کل ایران را قرمز کرد /مبتلایان در تهران 2 برابر شده اند /قم وضع شبه انفجاری دارد

کدخبر: ۳۶۲۳۸۱
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در موضوع خطر ابتلا به ویروس کرونا، وضع همه مناطق کشور قرمز و در حال هشدار است.
هشدار جدی؛ کرونا کل ایران را قرمز کرد /مبتلایان در تهران 2 برابر شده اند /قم وضع شبه انفجاری دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ایرج حریرچی در ارتباط با خبر ۲۱ شبکه یک سیما افزود: موارد بستری در یک هفته گذشته بسیار افزایش داشته و در شهر تهران دو برابر شده است.

وی گفت: موارد بستری روزانه در تهران حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر است در حالی که فقط ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر ترخیص می‌شوند.

دکتر حریرچی افزود: موارد بستری در تبریز زیر ۴۰ نفر در روز بود که اکنون به ۱۶۰ بستری رسیده و در قم که وضع شبه انفجاری دارد از ۱۰ بستری در روز به ۱۶۰ بستری رسیده ایم.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دیگر رنگ‌های قرمز، نارنجی و سبز معنی ندارد و کل کشور در حالت قرمز و هشدار قرار دارد.

کرونا

وی ادامه داد: بیماری کرونا مانند دریای مواجی است که با امواج متعدد آن روبرو هستیم و چند ماه است مرگ بالای ۱۰۰ نفر در روز را تجربه می‌کنیم.

آقای حریرچی افزود: اکنون ۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر بستری هستند که در مقایسه با اوج اول گسترش کرونا ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در نیمه دوم فروردین و اردیبهشت میزان تماس افراد با یکدیگر و تردد فیزیکی به ۴۸ درصد بهمن و اسفند سال گذشته رسید و به نصف کاهش داشت، اما اکنون این رقم ۱۲ تا ۱۴ درصد شده است و مردم
در مقایسه با سال گذشته یک دهم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند.

معاون کل وزیر بهداشت پیش بینی کرد در ۵ ماه آینده میزان فاصله گذاری اجتماعی به زیر ۵ رصد کاهش یابد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی دو روش جلوگیری از ابتلاء به کروناست گفت: اکنون میزان استفاده از ماسک در کل کشور حدود ۵۰ درصد است البته در اداره‌ها حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از ماسک استفاده می‌کنند.

آقای حریرچی افزود: اگر روند کنونی ادامه داشته باشد میزان مرگ و میر و تعداد افراد بستری افزایش خواهد داشت.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: ترس آگاهانه و حراست منطقی از عواقب کرونا همراه با تعقل رفتاری عامل اصلی کاهش تماس انسانی، تردد فیزیکی و افزایش استفاده از ماسک است.

وی ادامه داد: بیشتر استان‌هایی که مسافرتی هستند مانند مازندران، گلستان، گیلان، خراسان رضوی آذربایجان شرقی، قم و اصفهان در وضع قرمز قرار دارند و مسافرت‌ها این وضع را تشدید می‌کند.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه استقبال دانش آموزان از بازگشایی مدارس ۱۰ تا ۲۰ درصد بوده است گفت: رئیس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است در مناطقی که کرونا گسترش دارد مدارس تعطیل شود.

وی بابیان اینکه اگر شیوه نامه‌ها رعایت نشود دانش آموزان عامل قابل توجه انتقال کرونا در جامعه می‌شود افزود: موارد سرپایی ۵ تا ۷ روز، موارد بستری ۲ تا ۳ هفته و موارد مرگ و میر ۴ الی ۶ هفته پس از ابتلاء به کرونا خود را نشان می‌دهد بنابراین خبرهایی که درباره مرگ یا بستری دانش آموزان به علت کرونا منتشر می‌شود درست نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید