پیام‌های هشدارآمیز نیویورک‌تایمز به حزب دموکرات؛

ترامپ به این ۵ دلیل بایدن را شکست می‌دهد

کدخبر: ۳۶۳۱۶۱
حداقل پنج دلیل وجود دارد که نشان می دهد پیوستگی و تداوم برتری جو بایدن نسبت به دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها، کلید ورود وی به کاخ سفید را تضمین نمی‌کند.
ترامپ به این ۵ دلیل بایدن را شکست می‌دهد

به گزارش اقتصادنیوز؛ توماس ادسال کارشناس مسائل سیاسی-اجتماعی آمریکا در مقاله‌ای برای نیویورک‌تایمز با عنوان «پنج موردی که بایدن و متحدانش باید نگران‌شان باشند»، نوشت: جالب اینجاست که آرای حومه‌شهری احتمالاً یکی از این موارد نیست. 

توماس ادسال در ابتدای این مقاله تحلیلی مهم که حاوی پیام‌های هشدارآمیزی به سران حزب دموکرات است نوشت: برتری مداوم جو بایدن نسبت به دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها، پیروزی وی در انتخابات را تضمین نمی‌کند؛ چراکه بطور خلاصه:

اول، نشانه هایی وجود دارد حاکی از اینکه پایگاه اصلی حامیان ترامپ - سفیدپوستان فاقد مدرک دانشگاهی - نسبت به پایگاه‌های اجتماعی مهم دموکرات، از انرژی و تعهد بیشتری برای رای دادن در انتخابات پیش رو برخوردار هستند. و همچنین شواهدی وجود دارد که نظرسنجی‌ها این مسئله را منعکس نمی‌کنند.

دوم، لاتین‌تبارها، که در نتیجه نهایی چندین ایالت مهم - به عنوان مثال آریزونا و فلوریدا - نقش کلیدی دارند، حمایت کمتری از بایدن نسبت به نامزدهای پیشین حزب دموکرات نشان داده‌اند. به نظر می رسد بسیاری از رأی دهندگان اسپانیایی‌تبار در برابر هر کارزاری که آنها را به عنوان "مردم رنگین پوست" تعریف کند، مقاومت نشان می‌دهند.

سوم، انتظار می رود رای‌گیری غیرحضوری در میان دموکرات‌ها به مراتب بیشتر از جمهوری خواهان مورد استقبال واقع شود و این آراء بسیار بیشتر از آراء حضوری در معرض خطر ابطال قرار دارند.

چهارم، در نظرسنجی آرای کنگره‌ای دموکرات-جمهوری‌خواهان -پرسش درباره تمایل افراد برای به رای دادن به نامزد جمهوری‌خواه یا دموکرات در انتخابات کنگره- از اوایل ماه جولای دموکرات‌ها با بیش از ۱۰ واحد درصد از جمهوری‌خواهان پیش بودند، اما از آن زمان تا کنون این برتری به تنها ۶ واحد درصد کاهش یافته است.

پنجم، مناظره‌های انتخاباتی در روزها و هفته‌های آینده، توانایی جو بایدن برای مقاومت در برابر حملات ناجوانمردانه و فریبکارانه دونالد ترامپ را در سه نبرد ۹۰ دقیقه‌ای به بوته آزمایش خواهد گذاشت.


>>>>>مطلب مرتبط
پیش‌بینی برنده انتخابات آمریکا بر اساس شاخص بورس
ترامپ باز هم در انتخابات شگفتی‌ساز می‌شود؟

ترامپ و بایدن

 

برتری بایدن در نظرسنجی‌ها تضمین پیروزی است؟

اما شواهدی برخلاف این موارد نیز وجود دارد. در طول یک سال آشفته - از استیضاح رئیس‌جمهوری تا شیوع کرونا، رکود اقتصادی و ظهور جنبش ضدنژادپرستی «جان سیاهان مهم است» - یک چیز ثابت مانده است؛ برتری بایدن نسبت به ترامپ در نظرسنجی‌ها.

در اکتبر ۲۰۱۹، نزدیک به ۱۲ ماه پیش، نظرسنجی مشترک ان‌بی‌سی نیوز و وال‌استریت ژورنال بایدن را با 9 واحد درصد بالاتر از ترامپ -۵۰ به ۴۱- نشان داد. چند روز پیش، در ۲۰ سپتامبر سال ۲۰۲۰، نظرسنجی مشترک همین دو رسانه بایدن را ۸ واحد درصد بالاتر از ترامپ -۵۱ به ۴۳- نشان می دهد.

همین الگو در نظرسنجی‌های ملی در حومه شهرهای کشور -که از نظر بسیاری کارشناسان صحنه واقعی نبرد انتخاباتی ۲۰۲۰ است- صادق بوده است.

رابرت گریفین، مدیر تحقیق در گروه مطالعه رأی‌دهندگان صندوق دموکراسی، داده هایی را در مورد روند حومه شهرها به روزنامه نیویورک‌تایمز ارائه کرد که نشان می‌دهد از ژانویه گذشته تا ماه سپتامبر برتری بایدن نسبت به ترامپ نوسان ناچیزی دارد؛ -حدود ۹.۷تا ۱۲ واحد درصد.

گریفین از طریق ایمیل گفت: من از ماه ژانویه هیچ تغییر قابل توجهی نمی‌بینم.

پس چرا باید در نتیجه نهایی انتخابات ۳ نوامبر تردید داشت؟

بیایید نگاهی به جواب‌ها با ترتیب ذکر شده در بالا بیندازیم.

یک استراتژیست دموکرات -که خواست نامش فاش نشود، زیرا کارفرمای وی نمی‌خواهد به طور علنی در مورد انتخابات صحبت کند- روندها و گرایش‌های موجود در آخرین موارد ثبت نام رای دهندگان را برای من تجزیه و تحلیل کرد.

* در میشیگان ، پنسیلوانیا و ویسکانسین،
ثبت نام‌ها از آگوست در مقایسه با چرخه زمانی مشابه سال در ۲۰۱۶، حدود ۶ واحد افزایش یافته، اما ثبت نام خالص دموکرات‌ها ۳۸ درصد کاهش داشته است. این یعنی حدود ۱۵۰ هزار دموکرات کمتر از تعداد اضافه شده در سال ۲۰۱۶ اضافه شده اند.

* در میان سفیدپوستان بدون مدرک دانشگاهی (WNC)،
ثبت نام‌ها ۴۶ درصد افزایش یافته در حالی که ثبت نام توسط افراد رنگین‌پوست تنها ۴درصد افزایش یافته است. این شکاف وقتی بهتر خودنمایی می‌کند که بدانیم طی چهار سال گذشته، جمعیت WNC در ایالت‌های یادشده فقط یک درصد افزایش یافته، در حالی که تعداد افراد رنگین پوست 13 درصد رشد کرده است.
این الگو در پنسیلوانیا و ویسکانسین بیشتر از میشیگان نمایان بود.

* افزایش ثبت نام در میان سفیدپوستان غیرکالجی (WNC) -به خودی خود- تأثیر ناچیزی در رای‌گیری کل ایالت دارد،
اما
 اگر بطور کلی منعکس‌کننده علاقه بیشتر این رای دهندگان در این ایالت ها باشد، نگران کننده است. و دلایل موجهی وجود دارد که باور کنیم اگر چنین باشد، انرژی مازاد حاصل از گرایش این رأی دهندگان اکنون در نظرسنجی‌ها بصورت تقلیل یافته بازتاب می‌یابد.
اگر میزان مشارکت سفیدپوست‌های بدون مدرک دانشگاهی به حداکثر انتظارات برسد، باز هم برتری رایج آرای بایدن در نظرسنجی‌ها از بین نمی‌رود، اما رقابت را بسیار نزدیکتر می کند.

 

هیسپانیک‌ها معضل نوظهور بایدن در بین لاتین‌تبارها

ترامپ ۲۰۲۰

در حالی که حزب دموکرات سالها با مشکل عدم محبوبیت در میان سفیدپوستان غیر کالجی دست و پنجه نرم می‌کرد، در سال جاری مجموعه دیگری از مشکلات برای بایدن و حزبش در میان قشری که بسیاری از لیبرال‌ها به‌عنوان یک پایگاه اصلی حامیان خود حساب می‌کردند شروع به رخ‌نمایی کرد؛ رأی دهندگان اسپانیایی‌تبار که جمعیت‌شان به طور مداوم در حال رشد است.

همانطور که ایان هانی لوپز، استاد حقوق دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، و توری گاویتو، وکیل حقوق بشر که رئیس موسسه Way to Win و بنیانگذار پروژه آینده تگزاس است، در 18 سپتامبر در مقاله‌ای برای نیویورک‌تایمز نوشتند:

طبق نظرسنجی‌های اخیر Quinnipiac و Monmouth حدود ۳۸ درصد از رای دهندگان اسپانیایی‌تبار در ۱۰ ایالت کلیدی (میدان نبرد) ممکن است حتی درمورد رای دادن هم دچار تردید و دوگانگی باشند. حداقل تاکنون، به نظر می رسد این گروه بزرگ از لاتین‌تبارها دلایل کمی برای انتخاب بایدن به جای رئیس جمهور ترامپ دریافته‌اند.

چرا؟

لوپز و گاویتو توضیحاتی را بر اساس 15 گروه متمرکز و یک نظرسنجی ملی ارائه می‌دهند:

ترقی خواهان معمولاً لاتین‌ها را به عنوان افراد رنگین پوست طبقه بندی می کنند ، بدون شک تا حدودی به این دلیل است که لاتین‌های ترقی‌خواه این گروه را چنین می‌بینند و دیگران را نیز به این کار ترغیب می‌کنند. مطمئناً ، هر دوی ما یک بار این دیدگاه را مسلم می دانستیم. با این حال، در بررسی ما ، فقط یک نفر از هر 4 اسپانیایی تبار این قشر را به عنوان افراد رنگین پوست می‌دانست.

در حقیقت، اکثریت اسپانیایی تبارها چنین دسته‌بندی رایجی را رد کردند. آنها ترجیح دادند اسپانیایی ها را به عنوان گروهی در جریان اصلی آمریکا ببینند؛ گروهی که به محدودیت‌های نژادی واقف هستند و درعوض می توانند از طریق کار سخت پیشی بگیرند.

این داده‌ها نکته مهم دیگری نیز به‌همراه داشتند؛

رأی دهندگان واجد شرایط چه میزان پیام‌های انتخاباتی جمهوری‌خواهان که مضمون‌های نژادپرستانه دارد را "قانع کننده" می‌یابند؟ عناصر موجود در این پیام حاوی چنین مضمونی است؛ "مهاجرت غیرقانونی از مکان‌هایی که با مواد مخدر و باندهای جنایتکار پوشانده شده" محکوم بوده و از "تأمین بودجه پلیس" حمایت می‌شود تا جوامع ما توسط "افرادی که از قوانین‌مان سرپیچی می‌کنند" تهدید نشود.

همانطور که انتظار می‌رود، تقریباً از هر پنج پاسخ دهنده سفیدپوست سه نفر آن‌ها پیام را قانع کننده ارزیابی کردند.

مسئله ناراحت‌کننده‌تر برای لوپز و گاویتو که هر دو لیبرال هستند، این بود که "دقیقاً همان درصد از آفریقایی-آمریکایی‌ها، و حتی درصد بیشتری از لاتین‌تبارها این پیام را تأیید کردند.

لاتین‌تبارها بخش عمده‌ای از جمعیت در تعدادی از ایالت های کلیدی را تشکیل‌می‌دهند؛ تگزاس 38.7 درصد، نوادا 29.2 درصد و آریزونا 31.7 درصد، همچنین در کارولینای شمالی 9.8 درصد و جورجیا 9.9 درصد از رأی‌دهندگان را تشکیل می‌دهند. این‌ها همه ایالت هایی هستند که آرای آن‌ها می‌تواند در نتیجه نهایی نقش تعیین‌کننده ایفا کنند.

 

یک نگرانی جدی؛ ابطال‌پذیری آرای غیرحضوری

در مقایسه با انتخابات گذشته، سهم نامتناسبی از آرا در انتخابات نوامبر آینده از طریق پست ارسال می شود ، روشی که در بیشتر موارد شامل الزامات دقیقی است که می‌تواند منجر به ابطال آراء به بهانه خطاهای کوچک و بزرگ شود.

بر اساس گزارش واشنگتن‌پست در جریان انتخابات‌های مقدماتی امسال، بیش از ۵۰۰هزار برگ رای غیابی رد صلاحیت (ابطال) شدند. میزان آرایی که به دلیل عدم رعایت دقیق الزامات و عدم مطابقت دقیق امضا ابطال شدند در مقایسه با انتخابات‌های پیشین به مراتب بیشتر بود.

رأی‌های ابطال شده بایدن و حزب دموکرات نسبت به ترامپ و حزب جمهوری خواه بیشتر خواهد بود. برای مثال نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز و وال‌استریت‌ژورنال نشان می‌دهد که ۱۱ درصد از رای دهندگان حامی ترامپ قصد مشارکت از طریق آرای پستی و غیرحضوری را دارند، در حالی که در میان حامیان حزب دموکرات این رقم به ۴۷ درصد می‌رسد.

از زاویه دیگر این نظرسنجی نشان می‌دهد که از میان رأی دهندگانی که می‌خواهند رأی غیابی بدهند بایدن به ترامپ با نسبت 74 به 20 ترجیح داده می‌شود، در حالی که کسانی که می‌خواهند در روز انتخابات به طور حضوری رأی دهند ترامپ را نسبت به بایدن با نسبت 62 به 30 ترجیح می‌دهند.

 

«رأی‌های برهنه»؛ پاس گل دادگاه عالی پنسیلوانیا به ترامپ

ماجرای اخیر «آرای برهنه» در پنسیلوانیا شاهد مثال دیگری برای این مدعاست که راه پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات پیش رو چندان هم ناهموار نیست.

روز سه‌شنبه روزنامه فیلادلفیا اینکوایر در گزارش «چگونه آرای برهنه در پنسیلوانیا می‌تواند به قیمت شکست بایدن تمام شوند» نشان می‌دهد که چگونه حتی یک اشتباه نسبتاً ساده می‌تواند بخش زیادی از آرای غیابی را باطل کند.

این روزنامه از تصمیم دادگاه عالی این ایالت خبر داد که مقامات انتخاباتی را ملزم کرده تا آرای پستی که بدون «پاکت مخفی‌کننده» ارسال شده‌اند باید ابطال شوند. پنسیلوانیا از یک سیستم رای‌گیری پستی با دو پاکت استفاده می‌کند؛ یک برگ رای‌گیری تکمیل شده در یک "پاکت محرمانه" قرار می‌گیرد که هیچ اطلاعات مشخصی ندارد و سپس آن را در یک پاکت نامه پستی بزرگتر قرار می‌دهند که رای‌دهنده روی آن را امضا می‌کند.

همین روزنامه در انتخابات شهرداری فیلادلفیا در نوامبر سال گذشته گزارش داد که از مجموع ۳هزار و ۸۶ رأی غیرحضوری ۱۹۷ مورد یا ۶.۴ درصد آراء فاقد پاکت مخفی‌کننده بوده‌اند.

اگر همین ۶.۴ درصد درباره همه آرای انتخابات ۲۰۲۰ اعمال شود چه خواهد شد؟ پروژه افکارسنجی مشترک صندوق دموکراسی و موسسه UCLA Nationscape  پیش‌بینی می‌کند که رای‌دهندگان انتخابات ۲۰۲۰ با نسبت یک به ۳ (حدود ۳۷درصد) از طریق آراء پستی در انتخابات شرکت کنند. همچنین میزان کل مشارکت در سراسر ایالات متحده بیش از ۱۵۵ میلیون نفر برآورد می‌شود.

با فرض اعمال نرخ ابطال ۶.۴ درصدی روی بیش از ۵۷ میلیون رأی غیرحضوری، یعنی حدود ۳.۶ میلیون رأی در سراسر کشور رد خواهد شد.

حال اگر آنطور که نظرسنجی ان‌بی‌سی و وال‌استریت‌ژورنال نشان می‌دهند در میان رأی‌دهندگان غیابی (پستی) نسبت آرای بایدن به ترامپ ۷۴ به ۲۰ درصد  باشد، این بدان معناست که تقریباً ۲.۷ میلیون رأی از آرای جو بایدن ابطال خواهند شد؛ در حالی که این تعداد برای آرای دونالد ترامپ تنها ۷۳۵ هزار مورد خواهد بود.

با وجود همه این علائم هشداردهنده، جو بایدن در فاصله کمتر از شش هفته تا روز نهایی اخذ رأی، همچنان در موقعیتی بهتر از ترامپ قرار دارد. خبر خوب این است که در حالی‌که به نظر می‌رسد اغلب رأی‌دهندگان تصمیم خود را گرفته و به سختی تغییر جهت خواهند داد، آقای بایدن با نوسان حداقلی بطور پیوسته پیشتاز بوده است.

 

وقتی ترامپ را میانه‌رو یافتند

یکی از موانع پیش روی ترامپ سخنان تفرقه‌افکنانه نژادی است که وی طی حدود چهار سال حضورش در کاخ سفید به گروه‌های مختلف نسبت داده است.استفاده وی از مضامین نژادپرستانه و ضد مهاجران در سال ۲۰۱۶ مؤثر واقع شد، اما نکته‌ تعجب‌برانگیز  آنجاست که بسیاری از رأی دهندگان وی را چهره‌ای نسبتاً معتدل تلقی می‌کردند. نمایش‌ها و شعارهای ترامپ در روند شکل‌گیری این برداشت از وی به‌عنوان یک فرد معتدل، منجر شد که تندروی و رادیکالیسم موجود در پیام وی از چشم برخی رأی‌دهندگان میانه‌رو پنهان بماند.

هری آنتن، تحلیل‌گر سرشناس داده‌های انتخاباتی، درباره انتخابات ۲۰۱۶ در وبسایت FiveThirtyEight نوشت: رای‌دهندگان به ترامپ زمانی که به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد وی را لیبرال‌تر از همه دیگر رؤسای جمهور حزب جمهوری‌خواه دست‌کم از زمان رونالد ریگان به این سو، تلقی می‌کردند. سابقه وی در حمایت از حقوق اقلیت‌های جنسی (LGBT)، حمایت از هزینه‌های زیرساخت‌ها و وعده وی برای حفظ امنیت اجتماعی و بهداشت عمومی.
هرچند از آن زمان، زنگار از چهره معتدل ترامپ رفته است.

تا جولای سال 2019، نظرسنجی ملی دانشگاه کوینی‌پیاک نشان داد که بیش از نیمی از رای‌دهندگان -۵۱ درصد- ترامپ را "نژادپرست" توصیف کردند و ۴۵ درصد چنین توصیفی را نادرست می‌دانستند.

این تغییر چهره آشکار، جذب آرای میانه‌روها را به ویژه در حومه شهرها -که در حال حاضر مورد توجه ترامپ قرار دارند- دشوارتر کرده است؛ چراکه ترامپ قول داده است که "از جوامع آن‌ها در برابر دموکرات‌هایی که به ادعای وی قصد دارند در هرجای ممکن خانه‌های مقرون‌به‌صرفه برای اقلیت‌ها بسازند، یا جهنمی که اعضای باند ام‌اس-۱۳ در همسایگی‌شان است، محافظت کند."

رایان انوس، دانشمند علوم سیاسی در هاروارد که نگرش‌های نژادی سفیدپوستان را مطالعه کرده است در ایمیلی نوشت: مسائلی که ترامپ در تلاش است از آن استفاده کند برای اکثر رای دهندگان چندان مهم نیستند. زیرا بخشی از تجربه زندگی خود آنها یا اکثر افرادی که می شناسند نبوده است.

مثلاً حقیقت این است که اعتراضات اخیر خشونت آمیز نبودند، یا اکثر ساکنان حومه شهرها با هجوم افراد کم‌درآمد برای نقل مکان به محله‌های‌شان مواجه نشده‌اند، و نیز اکثر مردم احتمالاً درک چندانی از برنامه درسی مدارس ندارند و به هر حال خیلی به آن‌ها اهمیت نمی‌دهند.

انوس در ادامه نوشته است: ترامپ در تلاش است تا موضوعات مبارزات انتخاباتی را از دهه 1960 زنده کند، زیرا این مسائل برای رأی‌دهندگان آن دوره ملموس و واقعی بودند؛ ادغام نژادی با سرعت بالایی در محله‌ها و مدارس در حال اجرا بود و اعتراضاتی که اتفاق افتاد تخریب گستردهای به همراه داشت. با این حال برای تعداد بسیار کمی از رای‌دهندگان که هنوز بلاتکلیف باقی مانده‌اند "این مسائل آخرین ظرفیت‌های تبلیغی موجود برای جذب آرای معدودی که همچنان مردد هستند، خواهد بود.

 

اهمیت «زنان سفیدپوست خانه‌دار حومه‌شهرنشین»

ویلیام فری، جمعیت‌شناس و کارشناس ارشد مؤسسه بروکینگز، حرف‌های بیشتری در این زمینه داشت: واضح است که تاریخ مصرف پیام ترامپ برای «زنان سفیدپوست خانه‌دار حومه‌شهرنشین»، چندین دهه است که منقضی شده است."

فری روند یک سری داده‌های جمعیتی در فاصله سال‌های 2000 تا 2020 را نشان می‌دهد که برای استراتژیست‌های هر ۲ حزب دموکرات و جمهوری‌خواه نکات قابل توجهی در بر دارد؛

جمعیت زنان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی در حومه شهرها از ۳۱درصد به ۲۰درصد کاهش یافته است. همچنین میزان کل حومه‌نشینان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی -اعم از زن و مرد- از ۵۸درصد به ۴۰درصد تقلیل یافته است. از سوی دیگر جمعیت اقلیت‌های نژادی از ۱۸درصد به ۳۲درصد و زنان سفیدپوست دارای مدرک دانشگاهی از ۱۱درصد به ۱۵درصد رشد کرده‌است.

فری ادامه داد: به عبارت دیگر ما در حال تماشای حومه شهرهایی هستیم که زنان سفید پوست به سختی اکثریت آنها را تشکیل می‌دهند. همچنین به دلیل آگاهی آن‌ها از خشونت جاری در شهرها و یا تعاملی که با گروه‌های مختلف نژادی و قومی غیرسفیدپوست دارند، تحت تأثیر جوسازی‌های ترامپ درباره مسائل نژادی قرار نمی‌گیرند.

نکته مهم دیگر این است که بطور کلی سهم زنان دارای مدرک دانشگاهی از جمعیت کل سفیدپوستان در حال افزایش است؛ کسانی که دست‌کم نظرات ترامپ را تایید نمی‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید