توافق ایران و روسیه

کدخبر: ۳۶۳۳۵۵
"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: روسای جمهوری ایران و روسیه بطور جدی اجرای توافق ها و روند توسعه همکاریها بین دو کشور را پیگیری می کنند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در مسکو با بیان اینکه روابط خوبی داریم، به روند رو به توسعه همکاریهای دو کشور اشاره و تصریح کرد: امیدواریم در عرصه مبارزه با کرونا هم همکاریهای خوبی داشته باشیم.

وی افزود: در دیدار امروز، همکاریهای دو کشور در عرصه های حمل و نقل و روادید و رفت و آمد دانشجویان و تاجران را بررسی کردیم.

ظریف خاطرنشان کرد: در مذاکرات با وزیر امور خارجه روسیه،در خصوص موضوعات مربوط به انرژی، اقتصادی، بانکی و نشست کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی و بازرگانی ایران و روسیه گفت و گو و تبادل نظر کردیم.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه ما درباره برجام گفت وگو کردیم، افزود: به نقش کلیدی روسیه و تلاش های مخرب آمریکا و توافق در شورای امنیت سازمان ملل در مخالفت با تحریم ایران اشاره کردیم که از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۳ عضو با آن مخالفت کردند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا متحمل شکست شده است و روسیه و چین در این روند نقش بسیار مهم داشتند. ما از این نقش روسیه قدردان هستیم. 

ظریف با اشاره به اینکه آمریکا در ماه آینده میلادی ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده خواهد داشت، اضافه کرد: امیدواریم مقابله با تلاش های غیرقانونی آمریکا در شورای امنیت ادامه بیابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه نیز خاطرنشان کرد که در مذاکرات امروز در مورد افغانستان گفت وگو شد و مذاکرات دو کشور در این مساله ادامه خواهد یافت.

وی همچنین گفت که مذاکرات در ادامه گفت و گوهای آستانه برای حل مسائل سوریه ادامه دارد و سه کشور در روند حل و فصل سیاسی این مسائل مشارکت دارند و بر این باورند که حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه باید محترم شمرده شود.

خبر تکمیل می شود...

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید