درخواست از دولت برای افزایش محدودیت‌های کرونایی

کدخبر: ۳۶۳۹۵۷
با افزایش میزان ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در آلمان، مقامات ایالت‌ها از دولت خواسته‌اند تدابیر واحدی برای کنترل اوضاع در تمامی مناطق کشور به کار گیرد.
درخواست از دولت برای افزایش محدودیت‌های کرونایی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، روز گذشته رسانه های آلمانی گزارش دادند که شمار آلوده‌شدگان به ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت پیش از آن رکورد ۵ ماه اخیر در این کشور را شکسته است. در این رابطه موسسه «روبرت کخ» مرجع رسمی اعلام آمار مبتلایان به این بیماری همه گیر اعلام کرد در این مدت آزمایش کرونا برای ۲ هزار و ۵۰۷ شهروند آلمانی مثبت بوده که این رقم بیشترین میزان از اردیبهشت ماه تا کنون بوده است.

هر چند آلمان در میان کشورهای اروپایی از نظر گسترش ویروس کرونا و مقابله با آن وضعیتی به مراتب بهتری دارد، اما در روزهای اخیر آمار روزانه ابتلا به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است. به نوشته تارنمای شبکه دویچه وله شمار مبتلایان به کرونا در آلمان اکنون به ۲۸۲ هزار و ۷۳۰ و مرگ و میر ها به ۹ هزار و ۴۵۲ نفر رسیده و ۲۴۹ هزار و ۷۰۰ نفر از این بیماری جان سالم به در برده‌ و بهبود یافته اند.

اکنون در چنین شرایطی بسیاری از شهرها و مناطق آلمان از دولت خواسته اند که برای مهار گسترش ویروس کرونا برنامه‌ای واحد ارائه دهد. آنها به دولت پیشنهاد داده اند برای مقابله با کرونا تعداد میهمانان جشن‌های خصوصی را تنها تا ۵۰ نفر مجاز اعلام کند. گفته می‌شود اگر شمار مهمانان بیشتر از ۵۰ نفر باشد کنترل و ردیابی ویروس کرونا دشوار است.

گفته می شود یکی از عوامل شیوع بیشتر کرونا در آلمان برگزاری جشن‌ها از جمله مراسم ازدواج بوده است، به طوری که در شهر هام آلمان برگزاری یک جشن عروسی با ۱۵۰ مهمان سبب گسترش وسیع کرونا در این شهر شده است.

در حال حاضر شاخص سرایت‌پذیری در آلمان در حال حاضر برابر با ۰.۹۱ است، این در حالی است که روز شنبه این شاخص برابر با ۰.۷۸ بود. این بدان معناست که هر مبتلا کمتر از یک نفر دیگر را می‌تواند مبتلا کند.

شمار روزانه مبتلایان به کرونا در ماه مارس تا اوایل آوریل (اسفند تا اردیبهشت) حدود شش هزار نفر بوده است. این رقم در ماه‌های گذشته کاهش پیدا کرد ولی دوباره در ماه ژوئیه (تیر ماه) بیشتر شد و اکنون به بالارترین رقم در پنج ماهه گذشته رسیده است. افزایش شمار مبتلایان جدید را می‌توان تا حدی با افزایش تست کرونا در ارتباط دانست. با این وجود این را هم باید افزود که بسیاری از آزمایش های انجام گرفته نتایج مثبتی داشته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید