واکنش نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان به ورود هیات اماراتی به مسجدالاقصی

کدخبر: ۳۶۸۱۵۴
«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در انتقاد به ورود هیات اماراتی به مسجدالاقصی، گفت که ناراحت کننده است که برخی از هیات‌های عربی از طریق اشغالگر وارد مسجدالاقصی شدند.
واکنش نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان به ورود هیات اماراتی به مسجدالاقصی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پایگاه فلسطینی «شمس نیوز» اعلام کرد، اشتیه روز دوشنبه در شروع جلسه کابینه تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کرد: در حالیکه نمازگزاران فلسطینی از ورودشان به مسجد برای انجام فرایض جلوگیری می‌شود، ناراحت کننده است که برخی از هیات‌های عربی از طریق اشغالگر وارد مسجدالاقصی شدند.

وی تاکید کرد که امضای توافق بحرین با رژیم اشغالگر یک هدیه رایگان به تل آویو است که اشتهای آنها را برای اشغال بیشتر اراضی و ساخت شهرک‌های دیگر باز می‌کند و چالش‌های پیش روی مردم فلسطین را برای آزادی و تشکیل یک کشور مستقل دو برابر خواهد کرد.

اشتیه ضمن استقبال از اعلامیه پنج کشور اروپایی علیه گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین، از آنها خواست تا کشور فلسطین و پایتخت آن قدس را برسمیت بشناسند.

یک هیات اماراتی متشکل از سه نفر دیروز با حمایت و تدابیر امنیتی پلیس رژیم صهیونیستی از مسجد الاقصی بازدید کردند. در بازدید این هیأت از این مکان اهالی قدس خواستار خروج آن‌ها از مسجدالاقصی شدند.

فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد یکی از اعضای هیأت اماراتی قصد دارد تا با اهالی قدس صحبت کند که با مخالفت آنها مواجه می‌شود از هیأت اماراتی می‌خواهند که از مسجدالاقصی بیرون بروند.

مردم و مقام‌های فلسطینی اقدام امارات متحده عربی و بحرین در سازش با رژیم صهیونیستی را خیانت به آرمان فلسطین می‌دانند و این اقدام دو کشور عربی را تاکنون بارها محکوم کرده‌اند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید