قیمت جدید گوشت مرغ اعلام شد

کدخبر: ۳۶۹۳۰۶
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: قیمت گوشت مرغ کشتار روز در استان، به ازای هر کیلوگرم ۱۹۷ هزار و ۵۵۰ ریال تعیین شد که نسبت به استان‌های مجاور نرخ پایین‌تری دارد.
قیمت جدید گوشت مرغ اعلام شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: علی اصغر رضازاده شامگاه یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گوشت مرغ کشتار روز از روز سه شنبه با قیمت مصوب، در بازار استان عرضه می شود.

وی افزود: بر اساس تصمیم امروز هر کیلوگرم مرغ زنده نیز ۱۳۷ هزار و ۵۵۰ ریال از مرغداران خریداری می شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در قیمت مصوب جدید ۶۰ هزار ریال اختلاف، بابت هزینه کشتارگاه، سود عمده فروش و خرده فروش لحاظ شده است.

وی با اشاره به تعیین قیمت ۱۹۷ هزار و ۵۵۰ ریال برای هر کیلوگرم گوشت مرغ، افزود: براساس برآوردهای انجام شده قیمت این محصول در خراسان شمالی از استان های مجاور پایین تر است.

رضازاده گفت: برای تنظیم بازار گوشت مرغ، گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال در بازار استان و با اولویت فروشگاه های بزرگ و نیز حاشیه شهرها توزیع می شود.

به گزارش ایرنا، قیمت گوشت مرغ در بازار خراسان شمالی در چند روز اخیر به بیش از ۲۵۰ هزار ریال رسیده بود که بعضا سبب گلایه مردم شده بود.

در ۲ روز گذشته، تعیین قیمت گوشت مرغ، محور اصلی نشست های ستاد تنظیم بازار استان بود که بالاخره امروز قیمت این محصول مصوب شد.

سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در استان خراسان شمالی مصرف می شود که حدود ۶ هزار تن از این رقم از دیگر استان ها تامین می شود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی زندگی می کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید