اطلاعیه ستاد مبارزه با کرونا

کدخبر: ۳۷۰۲۴۷
ستاد مبارزه با کرونا در استان ایلام در اطلاعیه‌ای نسبت به بحرانی شدن وضعیت کرونا در استان هشدار داد و اعلام کرد: محدودیت‌های کرونایی در استان افزایش پیدا کرده است.
اطلاعیه ستاد مبارزه با کرونا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا: ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان ایلام اطلاعیه‌ای در مورد افزایش محدودیت‌های کرونا در استان صادر کرد که متن این محدودیت به شرح زیر است:

با توجه به گسترش بیش از پیش بیماری کرونا و وضعیت فوق حاد استان ایلام و افزایش موارد ابتلاء، بستری و فوتی و از طرفی کاهش محسوس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفاظتی توسط مردم و صنوف مختلف در نشست فوق‌العاده شورای تأمین استان و ستاد استانی مبارزه با کرونا با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام و رئیس ستاد استانی مبارزه باکرونا و دیگر اعضا برگزار شد؛ موارد به شرح ذیل به تصویب رسید. لازم به ذکر است این مصوبات لازم اجرا هستند و قصور در انجام آنها پیگرد قانونی دارد.

۱- با توجه به شیوع و افزایش بیماران کرونایی و وضعیت حاد و اضطراری موجود بستری این بیماران در بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) انجام می‌گیرد و هیچ بیمار دیگری در این بیمارستان پذیرش نمی‌شود.

۲- صدا و سیمای مرکز ایلام به منظور اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص شرایط قرمز کرونایی استان در طول برنامه‌های شبانه روزی خود نسبت به تولید محتوی (تیزر، کلیپ، انیمیشن و …) اقدام کند.

۳- دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایلام اقدامات سلبی و ایجابی لازم برای پخش در برنامه‌های صدا و سیمای استان به آن مرکز ارسال کند.

۴- اداره کل ورزش و جوانان استان نسبت به تعطیلی تمامی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی (ورزش‌های سالنی، باشگاه‌های بدنسازی و ورزش‌های پر برخورد ) اعم از خصوصی و دولتی اقدام کند به صورت مستمر بر عدم فعالیت این مراکز نظارت و برخورد قانونی با متخلفان به عمل آورد.

۵- بنا به تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اعضای شورای تأمین و ستاد استانی مبارزه با کرونا تمامی مراسمات جمعی اعم از نماز جمعه، مراسمات ترحیم، مراسم در آرامستان‌ها، جشن عروسی و هرگونه گردهمایی و همایش‌ها تا اطلاع ثانوی کاملاً تعطیل و در صورت مشاهده، با ورود دادستان استان و صدور دستورات لازم به ضابطین قضائی (نیروی انتظامی) از شکل گیری مراسم جمعی و هرگونه تجمعات جلوگیری به عمل آید و با خاطیان برخورد لازم و قانونی بعمل آید.

۶- در راستای اعمال محدودیت‌های کرونایی، تمامی آرایشگاه‌های زنانه، فست فودها، رستوران‌ها، هتل‌ها، کافه‌ها، شهربازی‌ها، قهوه خانه‌ها و … تعطیل و حسن اجرای این مصوبه بر عهده نیروی انتظامی، اصناف و شهرداری‌ها است.

۷- مصوب شد در خصوص تأمین اعتبارات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی (پرداخت اضافه کار کادر پزشکی، بیمه و …) مساعدت و پیگیری لازم به عمل آید.

۸- اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و تمامی اصناف و اماکن نسبت به الزام مجموعه‌های صنفی و فروشگاه‌های بزرگ برای رعایت الزامات بهداشتی (زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ) اقدام کند، در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به پلمب و تعطیلی واحد متخلف اقدام شود.

۹- با توجه به افزایش بیماران بستری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، نسبت به تأمین اکسیژن مورد نیاز و همچنین بخشی از کادر پزشکی و پرستاری نقاهتگاه سپاه ایلام اقدام کند.

۱۰- فرماندهی انتظامی استان نسبت به ابلاغ اعمال قانون در خصوص الزام رانندگان و سرنشینان خودروهای درون شهری و برون شهری در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی (زدن ماسک) به مجموعه راهنمایی و رانندگی اقدام کند.

۱۱- بیمارستان کوثر ایلام در زمینه ارائه خدمات درمانی لازم به بیماران کرونایی با احتساب تعرفه دولتی اقدام کند.

۱۳- تمامی مدیران کل، فرمانداران و مسئولان استانی، فرماندهان یگان‌های نظامی و انتظامی استان، ملزم به اجرای مفاد این دستورالعمل بوده و باید در تعامل با ستاد استانی مبارزه با کرونا در راستای اجرای مصوبات اقدام کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید