‌پیش بینی صرافان درباره قیمت دلار در روز شنبه چیست؟

کدخبر: ۳۷۰۲۵۶
هفته پیش رو هفته‌ای حساس و تاریخی برای بازار ارز تلقی می‌شود، بسیاری از فعالان بازار می‌گویند این هفته یکی از پرنوسان‌ترین هفته های تجربه شده در بازار ارز ایران خواهد بود.
‌پیش بینی صرافان درباره قیمت دلار در روز شنبه چیست؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین: بازار ارز ایران در هفته جاری نیز ریزشی قابل توجه را تجربه کرد. بهای هر دلار آمریکا در این هفته کاهشی نزدیک به ۱۶۰۰ تومان را تجربه کرد و صرافان بازار ارز می‌گویند این ریزش در هفته منتهی به برگزاری انتخابات آمریکا ادامه خواهد داشت.

 صرافان بازار ارز می‌گویند در صورت عدم خرید ارز از سوی صرافی‌های بانکی مسیر ریزش قیمت‌ها ادامه می‌یابد از سوی دیگر برخی نیز ساعات اولیه بازگشتی بازار در روز شنبه را بسیار با اهمیت تلقی می‌کنند. قیمت دلار در محدوده ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان در روز پنجشنبه بسته شد و صرافان می گویند مرز ۲۷ هزار تومان برای دلار مرزی مقاومتی و حساس است.

 برخی کارشناسان معتقدند بازار ارز ایران این روزها تحت‌تاثیر جو هیجانی ناشی از برگزاری انتخابات آمریکا قرار دارد، هر چند برخی پیروزی بایدن را عاملی برای ریزش قیمت ارز حتی تا محدوده بیست هزار تومان می‌دانند اما برخی دیگر نیز معتقد هستند فارغ از نتیجه انتخابات آمریکا بازار ارز در مسیر ثبات قرار خواهد داشت و بازگشت ارزهای حاصل از صادرات غیر نفتی و همچنین آزادشدن ارزهای بلوکه شده در عین افزایش صادرات نفت ایران که از سوی همتی اعلام شده است، تاثیر خود را بر بازار خواهد گذاشت. حمید حسینی، فعال اقتصادی و دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق نیز می گوید بازار ارز ایران در صورت آرامش سیاسی و از بین رفتن هیجان روانی و همچنین اجرایی شدن توافقات با عراق می‌تواند کاهش قیمتی تا محدوده ۲۰ هزار تومان را تجربه کند اما ریزش بیش از این مقدار قیمت دلار مستلزم تغییرت سیاسی قابل توجه است.

 نوسان گیران روزهای سختی را پشت سر می گذارند و فروش دلار در بازار این روزها با سختی روبروست چرا که ترس از کاهش بیشتر قیمت، خریداران دلار را به حداقل رسانده و بازار یکپارچه فروشنده است از این رو ارزهای عرضه شده از سوی بانک مرکزی نیز خریدار چندانی ندارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید