پاسخ ۸۵ چهره مطرح به پرسش راه نجات تهران از بحران کرونا + جدول و نمودار

کدخبر: ۳۷۰۴۰۶
اقتصادنیوز: روزنامه همشهری با در نظر گرفتن ابعاد گوناگون شیوع کرونا از یک سو و شرایط ویژه اقتصادی و فشار تحریم ها از سوی دیگر در یک نظرسنجی وی‍ژه از فعالان اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، شهری، فرهنگی، زیست بوم و ورزشی از آنان نظرخواهی کرده است.
پاسخ ۸۵ چهره مطرح به پرسش راه نجات تهران از بحران کرونا + جدول و نمودار

به گزارش اقتصادنیوز همشهری در نظرخواهی ۴ گزینه را مطرح کرده است: «۱-تعطیلی دوهفته‌ای تا یک ماه برای قطع زنجیره شیوع در نقاط قرمز ۲-محدودیت شدید به معنی منع رفت و آمد و تجمع بدون تعطیلی با مراقبت و نظارت و برخورد انتظامی و نظامی  ۳-ادامه رویه فعلی با دورکاری ۵۰درصدی کارمندان و ۴-در شرایط تحریم اعمال محدودیت و تعطیلی به نفع اقتصاد نیست.»

 

۸۵ نخبه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، شهری، فرهنگی و ورزشی  در نظرسنجی همشهری شرکت کردند که ۷۱ نفر آنها یکی از ۴ گزینه مطرح شده در این نظرسنجی را به‌طور قطعی به عنوان پیشنهاد مطرح ساختند. ۷ نفر از شرکت‌کنندگان هیچ گزینه‌ای را انتخاب نکردند و دیدگاه متفاوتی داشتند؛ ۷ نفر نیز تلفیقی از گزینه‌ها را مد نظر قرار دادند.  

بر این اساس نتیجه نظرسنجی در میان ۴ گزینه مطرح شده بر مبنای ۷۱ رای، جمع‌بندی شده است و دیدگاه ۱۴ چهره دیگر نیز به طور جداگانه آمده است.  طبق آرای ۷۱ فعال حوزه‌های مختلف ۳۸ نفر گزینه اول را برگزیدند؛ ۱۴ نفر گزینه دوم را انتخاب کردند؛ ۱۰‌ نفر گزینه سوم را مناسب دانستند و ۹ نفر نیز گزینه‌ ۴ را برای شرایط فعلی ترجیح داده‌اند.

طبق این آرا، اکثریت شرکت‌کنندگان یعنی ۵۳ درصد خواستار تعطیلی تهران شدند؛ ۲۰ درصد پیشنهاد محدودیت شدید را مناسب دانسته‌اند؛ ۱۴درصد ادامه روند فعلی را به عنوان نسخه پیشنهادی مطرح ساختند و ۱۳درصد نیز ترجیح می‌دهند باتوجه به شرایط اقتصادی هیچ محدودیتی وجود نداشته باشد.

علاوه بر این نکته، نگاه به رای کارشناسان در حوزه های مختلف هم جالب توجه است؛ به گونه ای که مثلا در بین سیاسیون (۱۳نفر که نظر داده اند) شاهد بیشترین تشتت رای هستیم تاجایی که ۶ نفر موافق تعطیلی هستند و ۴ نفر اعلام کرده اند که هیچ گزینه ای را انتخاب نمی کنند.

در بخش اقتصادی از بین ۱۲ کارشناس (که به ۴ گزینه رای داده‌اند) ۵ نفر اعلام کرده‌اند که با تعطیلی دو هفته‌ای موافق هستند. همچنین در بخش اجتماعی و محیط‌زیست ۶۵ درصد خواستار تعطیلی شده اند و ۶۶ درصد مدیران و کارشناسان امور شهری هم به تعطیلی رای داده اند.

علاوه‌بر همه اینها جالب است بدانید که در بین ۱۰ نخبه فرهنگی شرکت‌کننده درنظرسنجی تنها یک نفر موافق تعطیلی تهران است. 

تهران تعطیل شود؟ / پاسخ ۸۵ چهره مطرح

تهران تعطیل شود؟ / پاسخ ۸۵ چهره مطرح

تهران تعطیل شود؟ / پاسخ ۸۵ چهره مطرح

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید