توضیح کرملین درباره علت درخواست مجوز برای اعزام صلح‌بان به قره‌باغ

کدخبر: ۳۷۴۰۱۴
دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه علت درخواست مجوز از شورای فدراسیون برای اعزام صلحبانان روس به منطقه مناقشه قره باغ را توضیح داد.
توضیح کرملین درباره علت درخواست مجوز برای اعزام صلح‌بان به قره‌باغ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری تاس، پسکوف روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: علت درخواست رئیس جمهوری روسیه برای گرفتن مجوز از شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) برای اعزام صلحبانان به منطقه قره باغ، ادامه جنگ و مناقشه در این منطقه بود.

وی یادآوری کرد که در سال ۲۰۱۵میلادی شورای فدراسیون مصوبه ای را برای اعزام نیروهای نظامی روسیه به خارج تصویب کرد که ارکان قانونی تصمیم گیری از سوی رئیس جمهوری روسیه در این گونه موارد است.

پسکوف گفت: اما با توجه به اینکه پنج سال ماموریت صلحبانی در قره باغ در پیش است و ممکن است درصورت نیاز تمدید شود و باتوجه به مسئولیت و ابعاد گسترده این ماموریت درخواست مجوز از شورای فدراسیون شد.

وی در واکنش به اینکه آیا پس از موافقت امروز شورای فدراسیون با اعزام نیروی صلحبان به قره باغ، رئیس جمهور دستور دیگری در این مورد صادر خواهد کرد خاطرنشان کرد که این موضوع بستگی به دیدگاه حقوقدانان کرملین دارد اما وضع را تغییر نمی دهد زیرا سند سال ۲۰۱۵ شورای فدراسیون در مورد اعزام نظامیان روس به خارج معتبر است.

روسیه هفته گذشته در چارچوب توافق با ارمنستان و جمهوری آذربایجان واحدهای صلح بان به قره باغ اعزام کرده است و قرار است در مجموع یکهزار و ۶۰۰ نیروی نظامی روس در این منطقه مستقر شود.  

به ابتکار روسیه،  روز دهم نوامبر (۲۰ آبان) سندی برای تحقق آتش‌بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ به امضای «علی‌اف»، «پاشینیان» و «پوتین» رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید