درخواست نتانیاهو از ترامپ برای موافقت با شهرک سازی جدید در قدس

کدخبر: ۳۷۴۰۷۳
نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا درخواست کرد با احداث صدها واحد مسکونی صهیونیست نشین در منطقه «عطروت» در قدس موافقت کند.
درخواست نتانیاهو از ترامپ برای موافقت با شهرک سازی جدید در قدس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دولت بنیامین نتانیاهو همچنین درصدد توسعه ساخت این گونه واحدها  در منطقه ای موسوم به «گیوات هاماتوس» است.

برخی منابع گفتند که نتانیاهو خواستار موافقت فوری آمریکایی ها با این طرح، پیش از آغاز زمامداری جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکاست.

این منابع افزودند: اگر این اقدام حالا اتفاق نیفتد، در دولت جدید آمریکا اتفاق نخواهد افتاد. چرا که پیش بینی می شود بایدن با احداث  این شهرک ها خارج از خط سبز مخالفت کند.

شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی ها از جمله قدس اشغالی در دوره ریاست جمهوری ترامپ گسترش یافته است.

با این حال تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث شهرک های جدید، مخالفت هایی را در سطح منطقه ای و جهانی در پی داشته است.

اقدام های  رژیم صهیونیستی درحالی صورت می گیرد که شورای امنیت سازمان ملل سوم دی ماه ۹۵ قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی شد.

آمریکا تنها عضو شورای امنیت بود که رأی ممتنع داد اما ۱۴ عضو دیگر به این قطعنامه که به پیشنهاد مصر در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته شد، رای مثبت دادند.

بنا به اعلام رسانه ها رژیم صهیونیستی طرح احداث یک شهرک جدید در ضلع جنوبی قدس شرقی در مجاورت بیت اللحم واقع در کرانه باختری را به طور رسمی در دستور کار خود قرار داده است.

طرح احداث شهرک یهودی نشین "گیوات هاماتوس"، اولین بار در سال ۲۰۰۸ در دوران نخست وزیری "ایهود اولمرت" مطرح شد و اجرای آن مستلزم پشت سر گذاردن مراحل حقوقی و قانونی بود.

با وجود آنکه جامعه بین المللی انضمام شرق قدس ازسوی اسرائیل را به رسمیت نشناخته است اما این رژیم، قدس را پایتخت خود می شمارد و ساخت و ساز در شرق آن را به منزله شهرک سازی به شمار نمی آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید